استفاده از گرافن در تولید شلوار جین

شرکت آرویند (Arvind)، تولید کننده شلوار جین در هند، قراردادی با شرکت دایرکتاپلاس (Directa Plus) منعقد کرده تا از گرافن این شرکت در بهبود کیفیت شلوار جین استفاده کند. بهبود هدایت گرمایی و الکتریکی از جمله خواصی است که در این شلوارها بعد از ترکیب شدن گرافن ایجاد می‌شود.

شرکت دایرکتاپلاس (Directa Plus) یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه‌ی تولید محصولات گرافنی است. این شرکت اخیراً اعلام کرده که وارد همکاری مشترک با شرکت آرویند (Arvind) در هند شده‌است. هدف از این همکاری مشترک، وارد کردن گرافن به محصولات صنعت منسوجات است، به‌طوری که گرافن این شرکت موسوم به G+ در الیاف مورد استفاده در منسوجات آرویند استفاده شود.

محصولات گرافنی شرکت دایرکتا پلاس را می‌توان به روش‌های مختلف برای تغییر یا بهبود خواص الیاف منسوجات جین استفاده کرد. با این کار البسه‌ هوشمندی با خواص متفاوت تولید می‌شود. با افزودن G+ به داخل الیاف و منسوجات، هدایت الکتریکی و گرمایی محصول نهایی تغییر کرده و از سوی دیگر می‌توان از خواص آنتی‌باکتریال در منسوجات استفاده کرد. گرافن می‌تواند مدیریت گرمایی لباس را بر عهده گرفته، گرمای ایجاد شده را پخش کند و از آن برای انتقال اطلاعات و رفع بو استفاده کند.

شرکت آرویند یکی از شرکت‌های پیشروی هندی است که در تولید منسوجات جین در هند سرآمد است. توانمندی کسب و کار آرویند روی طراحی، نوآوری و رفع نیاز مشتری بنا شده‌است. در طول سال‌های گذشته، این شرکت موفق شده تا طراحی‌ها و نوآوری‌های متعددی را ارائه کند و در کنار آن فناوری‌های پتنت‌شده‌ی مختلفی را به کار گیرد. این همکاری مشترک با دایرکتا پلاس موجب می‌شود تا این شرکت بتواند قابلیت‌ها و نوآوری‌های خود را بهبود داده و به یک شرکت توسعه دهنده‌ی فناوری تبدیل شود.

شرکت آرویند هر ساله بیش از ۱۰۰ میلیون متر پارچه و ۶ میلیون شلوار جین تولید می‌کند. امیر فختار، مدیرعامل شرکت آرویند، می‌گوید: «فناوری نقش بسیار مهمی در عملکرد و کارایی شلوارهای جین ایفا می‌کند. استفاده از گرافن در شلوار جین یک کار نو بوده و منجر به بهبود کیفیت و هوشمند شدن این شلوارها می‌شود. ما بسیار خوشحالیم که این فرصت ایجاد شده‌است.»