همکاری مشترک برای استفاده از فناوری‌ نانو در تولید یخچال

گروه هایر که بزرگترین تولیدکننده‌ی لوازم خانگی چین محسوب می‌شود، اولین سفارش خود را از شرکت دایس‌آنالیتیک دریافت کرد. هایر قصد دارد تا از نانومحصولات شرکت دایس در تولید یخچال استفاده کند.

دایس آنالیتیک (Dais Analytic)  اعلام کرد که این شرکت اولین بخش از سفارش گروه هایر (Haier) را تحویل داد. پیش از این قرارداد چند ساله‌ای میان دایس و گروه هایر منعقد شده بود. هایر یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم خانگی در چین است که تقریباً ۱۰ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. دایس نیز یکی از شرکت‌های فعال در حوزه‌ی فناوری‌ نانو است. قرار است دایس در تولید ۱۴ میلیون یخچال فریزر  با شرکت هایر همکاری کند و از این قرارداد مبلغ ۱٫۵ میلیون دلار درآمد در سال ۲۰۱۸ به‌دست آورد.

این دو شرکت قصد دارند تا همکاری نزدیک خود را ادامه دهند. گروه هایر در سال ۲۰۱۷ به عنوان شرکت پیشرو در حوزه‌ی لوازم خانگی و الکترونیکی شناخته شد. از سال ۲۰۰۹ این هشتمین بار است که هایر موفق به دریافت این عنوان می‌شود.

اطلاعات یورومونیتور نشان می‌دهد که حجم لوازم خانگی الکترونیکی این شرکت در سال ۲۰۱۹ در بازار جهانی ۱۰٫۳ درصد بوده و درآمد هایر نیز  هر ساله ۲۰ درصد افزایش می‌یابد، به‌طوری که در سال ۲۰۱۷ به رقم ۳۷٫۲ میلیارد دلار رسیده است.

شرکت دایس نیز در حوزه‌ی فناوری‌ نانو فعالیت داشته و محصولات متعددی در بخش تصفیه‌ی آب، هوا و انرژی دارد. nanoClear یکی از فناوری‌های این شرکت است که برای تصفیه‌ی آلودگی‌های پساب‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌دهد. ConsERV نیز سامانه‌ای مبتنی بر فناوری‌ نانو است که از آن برای تصفیه هوا و کنترل رطوبت استفاده می‌شود. NanoAir نیز یک سیستم خنک‌کننده‌ی عاری از فلوروکربن است که می‌تواند جایگزین سامانه‌های رایج در کولرها و یخچال‌ها شود. با استفاده از این سامانه می‌توان مصرف انرژی را ۵۰ درصد کم کرد و میزان انتشار دی‌اکسیدکربن را کاهش داد. Aqualyte فناوری است که در آن از نانوساختارهای پلیمری استفاده شده است.