نشست سالانه‌ی مجمع آسیایی نانو با حضور نمایندگانی از ایران، در تایوان برگزار شد

نشست مجمع آسیایی نانو با حضور هیأت اعزامی از ستاد توسعه‌ی فناوری‌ نانو، ۲۷-۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ در تایوان برگزار شد. در حاشیه‌ی این نشست، شرکت نانواکسیر سینا محصولات نانوداروی شرکت خود را معرفی کرد که مورد توجه حاضرین قرار گرفت.

فروم نانو آسیا (Asia Nano Forum) با میزبانی تایوان  ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت برگزار شد. هیئت اعزامی از ستاد توسعه‌ی فناوری‌ نانو به همراه یکی از شرکت‌های فعال در حوزه‌ی نانودارو در این نشست شرکت داشتند.

در طی این برنامه، کارگاه یک روزه‌ی تجاری‌سازی فناوری نانو، برگزار شد. در نشست صبح این کارگاه با عنوان سیاست‌گذاری و فرصت‌های نانوفناوری، دکتر علی بیت‌الهی به نمایندگی از ستاد توسعه‌ی فناوری‌ نانوی ایران، به ارائه‌ی برنامه صنعتی‌سازی نانوفناوری کاربردی (ICAN) پرداخت؛ برنامه‌ای که با هدف کمک به شرکت‌ها برای تجاری‌سازی و صنعتی‌سازی فناوری‌ نانو طراحی شده است. همچنین مدیر دفتر همکاری‌های صنعتی آسیا پاسیفیک به توضیح سیاست جدید دولت تایوان در همکاری با کشورهای جنوب آسیا پرداخت. در ادامه نمایندگان مالزی، تایلند و فیلیپین به تشریح سیاست‌های کشور متبوع خود در خصوص تجاری سازی فناوری نانو پرداختند. در جلسه‌ی بعد از ظهر کارگاه، شرکت‌های نانوفناور از کشورهای ایران، تایوان، مالزی و تایلند به معرفی دستاوردها و محصولات خود پرداختند. از ایران دکتر جعفری ریاست هیأت مدیره‌ی شرکت نانواکسیر سینا محصولات نانوداروی شرکت خود را معرفی نمود که مورد توجه حاضرین قرار گرفت.

در روز دوم برنامه‌ی نشست سالانه فروم آسیایی نانو با حضور نمایندگان کشورهای ایران، تایوان، ژاپن، کره جنوبی، فیلیپین، تایلند، استرالیا، اتریش و مالزی برگزار شد که شامل تصمیمات مجمع سالانه، و گزارش کشورها بود. در این نشست دکتر بیت الهی به تشریح فرآیند و دستاوردهای المپیاد جهانی نانو که در فروردین ماه ۱۳۹۷ در تهران برگزار شد، پرداخت و از کشورهای آسیایی که در دور اول حضور نداشتند، دعوت شد تا در دوره‌ی بعدی حضور پیدا کنند. همچنین ایشان به شرح برنامه‌ی دیالوگ اروپا-آسیا در حوزه‌ی ایمنی نانو که به ابتکار ایران اولین دوره‌ی آن در پاییز سال ۱۳۹۶ در تهران برگزار شد، پرداخت. در ادامه، نماینده‌ی اتریش از این برنامه استقبال کرد و اعلام کرد که دور دوم این برنامه را در پاییز ۱۳۹۷ در وین برگزار خواهد کرد.

در صبح روز دوم، حاضرین نشست ANF در جلسه‌ای با حضور وزیر آموزش عالی تایوان و معاون ریاست جمهوری این کشور در کاخ ریاست جمهوری تایوان حضور پیدا کردند. در این نشست از تیم تایوان که مقام اول را کسب کرده بود و همچنین از برگزاری این برنامه توسط ستاد فناوری نانو قدردانی به عمل آمد. همچنین در این جلسه، دکتر بیت‌الهی، رئیس کمیته‌ی راهبری المپیاد جهانی نانو، در سخنانی به تشریح اهداف و ماموریت این رویداد جهانی پرداخت. در ادامه وزیر آموزش عالی  تایوان نیز این مسئله را خاطر نشان کرد که این مسابقه‌ی جهانی با هدف گیری چالش‌های جهانی مورد تأکید سازمان ملل گام بزرگی در جهت‌دهی به آموزش و تحقیقات حوزه‌ی فناوری نانو خواهد داشت.

filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820