ارائه‌ی پلت‌فورمی مشترک برای تولید اولیه‌ی نانودارو

دو شرکت کانادایی برای کمک به شرکت‌هایی که قصد تجاری‌سازی نانودارو را دارند، پلت‌فورم تولید نمونه‌ی اولیه راه‌اندازی کرده‌اند. در این پلت‌فورم سامانه‌ای موسوم به NanoAssemblr برای فرمولاسیون نانوداروها به‌کار گرفته شده‌است.

پرسیشن نانوساینس (Precision Nanosystems) اعلام کرد که همکاری مشترکی با شرکت اوونیک (Evonik) کانادا آغاز کرده‌است. این همکاری برای انتقال فناوری NanoAssemblr Scale-Up به آزمایشگاه‌های اوونیک ونکوور (VAN) است. هدف از این انتقال فناوری، تولید نانودارو با کیفیت بالا برای انجام تحقیقات بالینی است. این همکاری مشترک در راستای یک همکاری اولیه‌ی موفق میان این دو شرکت  شکل گرفته است. در همکاری اولیه، سامانه NanoAssemblr Scale-Up و فرآیندهای مربوط به آن میان بخش‌های تحقیق و توسعه‌ی دو شرکت مبادله شده بود.

این دو شرکت فضای نمایشگاهی ویژه‌ای را تدارک خواهند دید تا استفاده از این فناوری برای تولید محصولات در شهر دارمشتات در معرض دید علاقه‌مندان قرار گیرد. این خط تولید برای انجام سمینار، کارگاه و برنامه‌های آموزشی مختلف به مشتریان بالقوه به‌کار گرفته خواهد شد.

شرکت اوونیک یکی از سازمان‌های تولید و توسعه قراردادی در ونکوور است که خدمات توسعه و فرمولاسیون ارائه می‌کند. این شرکت به شرکت‌های زیست‌فناوری که در بخش توسعه‌ی دارویی فعالیت دارند، کمک می‌کند.

دان انس از مدیران اوونیک می‌گوید: «شرکت اوونیک در زمینه سامانه‌های رهایشی مبتنی بر لیپوزوم تخصص دارد. ما بسیار خرسندیم که  به مشتریان‌مان این فرصت را می‌دهیم تا به پلت‌فورم NanoAssemblr دسترسی داشته باشند. با این کار می‌توان داروها را برای انجام آزمون بالینی آماده کرد. این سامانه برای استفاده‌ی تجاری‌ ایده‌آل است.»

این سیستم از ۸ ترکیب‌کننده‌ی میکروسیالی برخوردار است که امکان تولید ترکیبات مورد نظر تا حجم ۲۵ لیتر را فراهم می‌کنند که افزایش حجم تولید نیز امکان‌پذیر است. براساس توافق‌ انجام شده، این دو شرکت با همکاری یکدیگر به مشتریان‌شان کمک می‌کنند تا فرمولاسیون مورد نظر را در مقیاس بزرگ مورد آزمایش قرار دهند.

جیمز تیلور، مدیرعامل شرکت پرسیشن نانوساینس، می‌گوید: «ما بسیار خرسندیم که همکاری مشترک با شرکت اوونیک را آغاز کرده‌ایم. این کار موجب تحقق هدف ما مبنی بر ایجاد پلت‌فورم NanoAssemblr  برای تولید نسل جدیدی از نانوداروها خواهد شد.»