ثبت پتنت زدایش زیست‌فیلم‌های میکروبی با استفاده از نانوذرات

شرکت کین بیوتک (Kane Biotech) موفق به ثبت پتنتی در حوزه‌ی زدایش زیست‌فیلم‌های میکروبی با استفاده از نانوذرات شده‌است. این پتنت در USPTO به ثبت رسیده‌است.

کین بیوتک (Kane Biotech) یکی از شرکت‌های فعال در حوزه‌ی دارو و درمان است. این شرکت موفق به ثبت پتنتی در مورد التیام زخم  با عنوان Antimicrobial-Antibiofilm Compositions And Methods Of Use Thereof در دفتر USPTO شده‌است.

در خلاصه‌ی این پتنت آمده است: «در این فناوری از ترکیباتی استفاده شده که قابلیت شلاته کردن دارند. همچنین نمک یون فلزی به همراه بافر و عامل ژل کردن، ترکیبات آنتی‌باکتریال، مواد ضدفیلم‌زیستی و تنظیم کننده pH نیز در آن به‌کار رفته است.

از خواص ضدعفونی این فناوری می‌توان به کاهش  و از بین بردن جمعیت میکروب‌ها در اطراف زخم اشاره کرد. وجود زیست‌فیلم‌های حاصل از تجمع میکروب‌ها یکی از عوامل عفونی شدن است که این فناوری با آن مقابله می‌کند.

این محصول می‌تواند به صورت لوسیون، کرم، روغن، باند، اسپری، کف و لباس باشد. این اختراع حاوی روشی کارا برای فرمولاسیون و رهاسازی عوامل شلاته‌کننده است تا با کمک نمک‌های یون فلزی بتواند با عوامل بیماری‌زا مقابله کند. کل این ساختار در قالب سامانه‌ی نانوذره‌‌ای قرار دارد تا رهاسازی ترکیبات موجود در آن با کارایی بالاتری انجام شود.

مارک آرنس، مدیرعامل شرکت کین بیوتک، می‌گوید: «اعطای این پتنت از سوی USPTO به شرکت کین بیوتک اهمیت زیادی برای شرکت ما دارد. این فناوری را می‌توان برای مشکلاتی نظیر التهاب مزمن پوست استفاده کرد. افرادی نظیر ورزشکاران که به دلیل آسیب دچار التهاب می‌شوند، می‌توانند از این محصول استفاده کنند. ما بسیار خرسندیم که مالکیت فکری این فناوری از سوی USPTO به نام ما ثبت شده‌است. در حال حاضر ما ۷۵ پتنت دیگر در نوبت ثبت داریم.»

شرکت کین بیوتک یکی از شرکت‌های زیست‌فناور است که به دنبال تجاری‌سازی محصولات مرتبط با عفونت‌زدایی است. این شرکت راهکارهای مختلفی برای زدایش زیست‌فیلم‌های میکروبی دارد.

از جمله محصولات این شرکت می‌توان به StrixNB™, DispersinB®, Aledex®, bluestem™, AloSera™, coactiv+™  و Kane® شاره کرد.