همکاری دو شرکت برای عرضه‌ی نانوفیلم محافظ شیشه‌ی خودرو

دو شرکت کانادایی تین ورلد و آلچمی قصد دارند با همکاری یکدیگر فناوری فیلم محافظ شیشه‌ی خودرو موسوم به ExoShield را به بازار عرضه کنند. این فیلم با کمک فناوری‌ نانو تولید شده و مقاومت شیشه را ۶ برابر حد مورد نیاز استاندارد افزایش می‌دهد.

تین ورلد (Tint World) یکی از شرکت‌های خدمات‌دهی در حوزه‌ی خودرو است. این شرکت اخیراً با همکاری شرکت آلچمی (Alchemy) اقدام به نسب فیلم‌های محافظ از شیشه خودرو کرده‌است. این فیلم‌های مبتنی بر فناوری‌ نانو، با نام تجاری ExoShield عرضه می‌شوند.

در حال حاضر سامانه‌ی همراه راننده (ADASs) و نمایشگرهای HUDs روی شیشه‌ی جلوی خودروها نصب می‌شوند تا به راننده کمک کنند. از آنجایی که این سامانه‌ها قیمت بالایی دارند، حفاظت از آنها ضروری است و اگر دچار مشکل شوند، جایگزینی آن هزینه‌ی گزافی دارد. بنابراین استفاده از لایه‌ی محافظ شیشه گزینه‌ی مناسبی برای محافظت از شیشه و این سامانه‌های موجود در شیشه بوده و توجه بسیاری از صاحبان خودروها را به خود جلب کرده‌است.

ExoShield یک لایه‌ی بسیار نازک و شفاف است که روی شیشه‌ی جلو خودرو نصب می‌شود تا میزان مقاومت شیشه را افزایش دهد. نتایج نشان داده که استفاده از این سیستم موجب می‌شود تا مقاومت شیشه ۶ برابر استاندارد شود و همچنین ۹۹٫۹ درصد از پرتوهای خطرناک فرابنفش را جذب کند.

خانجان دسای، مدیرعامل شرکت آلچمی، می‌گوید: «این همکاری مشترک موجب می‌شود تا دسترسی به فناوری ExoShield در بازار تسهیل شود. این توافق‌نامه همکاری نشان می‌دهد که متخصصان حوزه‌ی خودرو به محصولات ما ایمان دارند.»

خانجان دسای در سال ۲۰۱۳ با کمک گروهی از فارغ التحصیلان رشته‌ی مهندسی و فناوری‌ نانو در دانشگاه اونتاریو اقدام به تأسیس این شرکت کرده‌است.