حضور پنج شرکت نانویی در ششمین دوره‌ی نمایشگاه ریلی

پنج شرکت نانویی برای ارائه محصولات و توانمندی های خود در ششمین دوره‌ی نمایشگاه ریلی شرکت کردند. غرفه ایران نانو در ششمین نمایشگاه ریلی از ۲۹ خرداد تا ۱تیرماه از ساعت ۱۰ تا ۶ بعدازظهر در سالن ۷ غرفه ۱۵ آماده ثبت تقاضا و تبادل اطلاعات و پاسخگویی به بازدیدکنندگان است.

ششمین دوره‌ی نمایشگاه ریلی در تهران آغاز به کار کرد. شرکت‌های منتخب مرتبط با نمایشگاه ریلی که دارای محصول در بازار هستند، برای کسب تجربه‌ی موفق و توسعه‌ی بازار محصولات نانویی در این نمایشگاه حضور دارند.
از بین پنج شرکت منتخب در این دوره، سه شرکت در حوزه‌ی رنگ، محصولات نانویی تولید می‌کنند که شامل شرکت‌های نانو رنگ معین تولید کننده‌ی نانو افزودنی ضد خوردگی، شرکت آرسیا تولید کننده‌ی رنگ‌های ضد خوردگی و مقاوم در برابر اسید و قلیایی و رطوبت و شرکت کیمیا رنگ تولید کننده‌ی پکیج ضد خوردگی است. شرکت پارسا پلیمر شریف تولید کننده‌ی مستربچ و مواد اولیه‌ی انواع پلاستیک پیشرفته و شرکت آزاد فیلتر تولید کننده‌ی فیلترهای نانویی نیز دو شرکت منتخب دیگر هستند که در غرفه‌ی ایران نانو حضور دارند.
ستاد ویژه‌ی توسعه‌ی فناوری نانو با هدف توسعه‌ی بازار محصولات نانویی از این شرکت‌ها برای حضور در نمایشگاه حمایت می‌کند و فضای نمایشگاهی لازم برای معرفی محصول و عقد قرارداد بین تولید کنندگان محصولات نانویی و صنعت ریلی شرکت فراهم کرده‌است. معیار انتخاب این پنج شرکت علاوه بر ابراز تمایل آن‌ها برای حضور، فروش محصول در بازار و حوزه‌ی فعالیت آن‌ها بوده‌است.
این دوره چهارمین حضور مداوم شرکت‌های نانویی مرتبط با صنعت ریلی با حمایت ستاد ویژه‌ی توسعه‌ی فناوری نانو است. ستاد بر اساس رصد فعالیت شرکت‌های نانویی هر دوره حوزه‌ی ویژه‌ای از محصولات را برای حضور در غرفه‌ی ایران نانو انتخاب می‌کند؛ به عنوان مثال سال‌های گذشته شرکت‌های ساختمانی، نانو پوشش‌ها و کف‌پوشها برای ایجاد بازار فروش حمایت شدند و این دوره شرکت‌های رنگی هستند.
بر اساس مذاکراتی که با شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، متروی تهران و سازندگانی از قبیل ایروکو و واگن سازی تهران صورت گرفته انتظار می‌رود که حضور نمایشگاهی منجر به عقد قرارداد و توسعه‌ی بازار محصولات نانویی شود.
شایان ذکر است که غرفه‌ی ایران نانو در ششمین نمایشگاه ریلی از ۲۹ خرداد تا ۱تیرماه از ساعت ۱۰ تا ۶ بعدازظهر در سالن ۷ غرفه‌ی ۱۵ آماده‌ی ثبت تقاضا و تبادل اطلاعات و پاسخگویی به بازدیدکنندگان است.