افزایش دامنه کاربرد صنعتی فناوری لایه‌نشانی اتمی (ALD) در آسیا

شرکت پیکوسان دامنه کاربرد فناوری لایه‌نشانی اتمی (ALD) خود را در بازار آسیا توسعه داده است به‌طوری که از این تجهیزات در تولید نمایشگر، ادوات مخابراتی و تراشه‌های تشخیص طبی استفاده می‌شود.

شرکت پیکوسان (Picosun) یکی از تولیدکنندگان دستگاه لایه‌نشانی اتمی (ALD) در بازار است که گام‌های موثری در آسیا برداشته است.  محصولات این شرکت اخیرا در آسیا برای تولید نمایشگر، ادوات مخابراتی و تراشه‌های تشخیص طبی استفاده می‌شود.

محبوبیت ساعت‌های هوشمند و رصد فعالیت‌های فیزیکی در حال افزایش است و بنابراین شرکت‌ها به دنبال ارائه راهکارهای جدیدی به‌منظور تولید نسل جدید این ادوات هستند. یکی از چالش‌های استفاده از این ادوات، محافظت آنها از گرد و غبار و رطوبت است. برای این کار می‌توان از پوشش‌های ALD استفاده کرد. با این روش می‌توان لایه‌نازک روی سطح قرار داد تا آن را از گزند آسیب‌های محیطی مصون دارد.

این پوشش‌ها باید در مقیاس‌نانومتری کاملا یکنواخت بوده و عاری از آسیب‌ساختاری باشند. پیکوسان موفق شده روش‌های مبتنی بر ALD برای این کار ارائه دهد. از این فناوری شرکت‌های تولیدکننده قطعات نیمه‌هادی برای کاهش آسیب در تولید تراشه استفاده می‌کنند.

ادوین وو مدیرعامل بخش آسیایی شرکت پیکوسان می‌گوید: « ما خوشحالیم که از این فناوری ALD برای کاربردهای جدید استفاده می‌کنیم. در چین ما به عنوان پیشتاز در حوزه تحقیقات ALD شناخته می‌شویم که این موضوع جایگاه ما را در بازار تقویت می‌کند. علاوه بر چین، کشورهای سنگاپور و تایوان نیز به عنوان مرکز نیمه‌هادی جهان هستند.»

پیکوسان به عنوان شرکت پیشرو در حوزه ALD فیلم‌های لایه‌نازک برای استفاده صنعتی تولید می‌کند. PICOSUN™ ALD یکی از تجهیزات رایج این شرکت بوده که در جهان شناخته شده است. پیکوسان یک شرکت فنلاندی بوده که در کشورهای دیگر نظیر تایوان، چین، ژاپن، سنگاپور و آمریکا شمالی شعبه دارد.