ارتقای لباس‌های دوچرخه‌سواری با استفاده از فناوری‌ نانو

یکی از تولیدکنندگان لباس‌های ورزشی، از گرافن برای تولید لباس‌ دوچرخه‌سواری استفاده کرده‌است. پخش بهتر گرما، کاهش اصطکاک و بهبود عملکرد ورزشکار از جمله مزایای استفاده از این لباس است.

همکاری یک شرکت در حوزه‌ی تولید لباس‌های ورزشی با شرکت دایرکتا‌پلاس (Directa Plus) منجر به تولید محصول جدیدی شده‌است. شرکت بیوریسر (Bioracer) یکی از تولیدکنندگان لباس‌های دوچرخه‌سواری است. این شرکت اخیراً وارد همکاری مشترک با شرکت دایرکتاپلاس شده‌است. دایرکتاپلاس به‌عنوان تولیدکننده‌ی محصولات گرافنی شناخته می‌شود که محصول گرافن G+ این شرکت شهرت بسیاری دارد. بیوریسر از G+ برای تولید لباس‌های دوچرخه‌سواری جدید استفاده کرده‌است. وجود G+ در این لباس‌ها موجب شده تا پخش گرما در آن به خوبی انجام شده و در نتیجه شرایط محیطی مشکلات کمتری برای دوچرخه‌سوار به همراه داشته باشد؛ در نهایت عملکرد ورزشکار بهبود قابل توجهی می‌یابد.

محصولات شرکت دایرکتاپلاس به شکل‌های مختلفی قابل استفاده هستند و می‌توانند خواص الیاف رایج را بهبود دهند. با این کار می‌توان البسه‌ی هوشمند تولید کرد تا براساس شرایط محیطی، نیاز ورزشکار را برآورده سازد.

منسوجات حاوی G+ به‌صورت مداری عمل کرده تا گرمای ایجاد شده را پخش کند. این موضوع موجب می‌شود دوچرخه‌سوار انرژی کمتری مصرف کند و بدن او برای مدیریت دما تحت فشار کمتری باشد.

منسوجات ترکیب شده با G+ از خواص الکترواستاتیکی و باکتریواستاتیکی برخوردار هستند. این خواص موجب می‌شود تا مدیریت رطوبت نیز تسهیل شود و لباس از ویژگی‌های ضدبو برخوردار باشد.

البسه‌ی حاوی G+ در تماس با هوا و آب کمترین اصطکاک را داشته و می‌تواند عملکرد ورزشکار را بهبود دهد.  فناوری مورد استفاده‌ی دایرکتاپلاس برای تولید گرافن عاری از مواد شیمیایی بوده و از آن به عنوان روش غیرسمی یاد می‌شود.

جیولیو سیزارو، مدیرعامل شرکت دایرکتاپلاس، می‌گوید: «لباس‌های ورزشی حاوی G+ پتانسیل بالایی در بازار دارند و ما خوشحالیم که این محصول به لیست محصولات ورزشی که از گرافن ما بهره‌منده شده‌اند، اضافه شده‌است. از این فناوری برای ساخت لباس‌های اسکی و گلف نیز استفاده می‌شود. ما به شرکت‌های اوکلی و بیوریسر برای ارائه‌ی محصول تبریک می‌گوییم و چشم‌انتظار گسترش این همکاری هستیم.»