دریافت حمایت مالی از بانک برای توسعه‌ی نانوداروی ضدسرطان

شرکت نانوبیوتیکس برای انجام آزمون بالینی نانوداروی ضدسرطان خود موفق به دریافت حمایت مالی از بانک سرمایه‌گذاری اروپا شد.

شرکت نانوبیوتیکس (Nanobiotix) قراردادی با یکی از بانک‌های سرمایه‌گذاری اروپایی منعقد کرد تا از حمایت مالی برای توسعه‌ی فناوری درمان سرطان با استفاده از نانوذرات برخوردار شود. این شرکت فرانسوی که در پاریس مستقر است، موفق به دریافت یک وام ۵ ساله  به ارزش ۴۰ میلیون یورو شد تا بتواند با استفاده از آن فناوری خود را توسعه دهد.

شرکت نانوبیوتیکس قصد دارد از این حمایت مالی برای انجام آزمون بالینی روی بیمارانی که دچار سرطان سر و گردن هستند، استفاده کند. این دارو به‌گونه‌ای طراحی شده که بتواند تومور سرطانی را از بین ببرد و سیستم ایمنی بدن را برای مقابله با سرطان تحریک کند.

ماه دسامبر سال گذشته، شرکت نانوبیوتیکس موفق به دریافت تأییدیه‌ی سازمان غذا و داروی آمریکا برای شروع آزمون بالینی روی این نانودارو شد تا از آنتی‌بادی طراحی شده برای مقابله با سرطان سر و گردن و همچنین ریه استفاده شود.

این شرکت قصد دارد مطالعات خود را به‌گونه‌ای ادامه دهد تا این داروبرای بیماران مبتلا به سرطان کبد و پروستات نیز  قابل استفاده باشد.

ویتنیس آندریوکاینیس از مدیران کمیسیون اروپا می‌گوید: «مرگ و میر حاصل از سرطان در اروپا بسیار بالاست و باید درمان این بیماری از اولویت‌های اصلی ما باشد. ما باید از تحقیقات نوآورانه برای حل این مشکل حمایت کنیم. پشتیبانی از روش درمانی مبتنی بر نانوذرات نمونه‌ای بارز از تصمیم راسخ ما برای مقابله با سرطان است.»

فیلیپ مابرنا، مدیرعامل شرکت نانوبیوتیکس، می‌گوید: «ما از حمایت بانک سرمایه‌گذاری اروپا از این پروژه بسیار خوشحالیم. این وام می‌تواند به توسعه‌ی کار ما کمک کند و در صورت موفقیت به میلیون‌ها بیمار در سراسر جهان کمک خواهد شد.»