رقابت ۵۴ طرح در چالش نوآوری ساخت جوهررسانا یا نیمه‌رسانا

۵۴ طرح از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان و محققان دانشگاهی برای شرکت در چالش نوآوری «ساخت جوهررسانا یا نیمه‌رسانا برای کاربردهای الکترونیک چاپی» ارائه شد.

در مدت ۶۰ روز مهلت ثبت‌نام در این چالش، ۵۴ طرح از سوی علاقه‌مندان در قالب گروه‌های تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان به ثبت رسید که نزدیک به نیمی از این تعداد را دانش‌آموختگان مقطع دکترا و پسادکترا تشکیل می‌دهند.

مهلت ثبت‌نام در مرحله‌ی اول پانزدهمین چالش نوآوری و فناوری نانو از ۸ خردادماه سال جاری آغاز شد و پس از سه هفته تمدید، هفتم مرداد پایان یافت.

 filereader.php?p1=main_c81e728d9d4c2f636

دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های شیمی، نانوفناوری و مهندسی مواد و پلیمر به ترتیب بیشترین تعداد طرح ارسالی را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین نیمی از طرح‌ها دارای نمونه‌ی اولیه‌ای مرتبط با محصول هدف چالش هستند که از دیگر نکات قابل اشاره در میان طرح‌های دریافتی است.

گفتنی است هم اکنون با پایان یافتن مهلت ثبت‌نام، فرآیند غربال (ارزیابی اولیه غیرحضوری) و پس از آن داوری حضوری طرح‌ها در مرحله‌ی اول چالش طی روزهای آتی آغاز می‌شود و در ادامه طرح‌های برگزیده به مرحله‌ی دوم چالش راه خواهند یافت.

لازم به ذکر است، مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته و با توجه به فرآیند برگزاری چالش در دو بخش جوهرهای رسانا و نیمه‌رسانا، در پایان مرحله‌ی دوم به برنده‌ی نهایی در هر یک از این دو بخش مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال جایزه‌ی نقدی اعطا خواهد شد. علاوه برآن برندگان نهایی چالش با حمایت ستاد توسعه‌ی فناوری نانو فرصت همکاری مشترک با شرکت رویال توسعه‌ی پایدار و نیز امکان دریافت تسهیلات تجاری‌سازی تا سقف ۱۵۰۰ میلیون ریال از مرکز توسعه‌ی الکترونیک چاپی را خواهند داشت.

همچنین نفرات دوم تا چهارم چالش در هر یک از بخش‌های جوهرهای رسانا و نیمه‌رسانا امکان دریافت تسهیلات تجاری‌سازی تا سقف ۱۰۰۰میلیون ریال به ازای تعریف ماموریت‌های صنعتی از طرف مرکز توسعه‌ی الکترونیک چاپی را خواهند داشت.

این چالش که از سوی ستاد ویژه‌ی توسعه‌ی فناوری نانو و با همکاری مرکز الکترونیک چاپی و شرکت رویال توسعه‌ی پایدار برگزار می‌شود، به دنبال توسعه‌ی زیرساخت‌های فناوری الکترونیک چاپی و در گام نخست، «ساخت جوهرهای رسانا و نیمه‌رسانا مناسب برای چاپگرهای جوهرافشان» با تکیه بر دانش و فناوری شرکت‌های خلاق و نوآور، پژوهشگران، مخترعان و فناوران در داخل و خارج کشور است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جزئیات فرآیند برگزاری چالش به پایگاه اینترنتی این چالش مراجعه نمایند.