فراخوانی برای تأمین سرمایه‌ی توسعه‌ی بازار توالی‌سنجی DNA

شرکت بیو‌نانوژنومیکس (Bionano Genomics) برای توسعه‌ی بازار محصولات خود نیاز به سرمایه‌گذاری دارد. از این رو فراخوانی برای جذب ۳۰ میلیون دلار از طریق فروش سهام خود داده‌است تا حمایت مالی برای توسعه‌ی ادوات توالی‌سنجی DNA خود را به‌دست آورد.

شرکت بیو‌نانوژنومیکس (Bionano Genomics) فراخوانی برای جذب سرمایه‌ی ۳۰ میلیون دلاری داده است تا با استفاده از این سرمایه‌، اقدام به برنامه‌های تجاری‌سازی خود را در چین توسعه دهد.

این شرکت که دفتر مرکزی آن در ساندیگو است، سامانه‌ی توالی‌سنجی DNA موسوم به زافیر دارد که در کنار دیگر فناوری‌های این شرکت امکان شناسایی و مشخصه‌یابی ژن‌ها را در اختیار محققان قرار می‌دهد. این فناوری‌ها به پژوهشگران امکان می‌دهند تا اختلاف‌های ساختاری را در DNA بین ۵۰۰ تا ۵۰۰ هزار جفت باز شناسایی کنند.

این ادوات در حال حاضر برای انجام تحقیقات عرضه شده‌است، اما این شرکت قصد دارد تا با گرفتن تأییدیه‌های لازم و مجوزهای مورد نیاز، اقدام به بازار خودرا توسعه داده و از آن‌ها در خارج از محیط تحقیقات آزمایشگاهی استفاده کند.

این جذب سرمایه از طریق فروش سهام صورت می‌گیرد. پیش از این قرار بود این شرکت ۳٫۴ میلیون سهم را با قیمت ۸ تا ۱۰ دلار عرضه کند، اما تعداد سهام به ۵٫۵ میلیون و رقم آن به ۵ تا ۶ دلار تغییر کرد.

براساس پیش‌بینی‌های انجام شده توسط مؤسسه‌ی ریسرچ اند مارکت، بازار حوزه‌ی محصولات ژنومیک از ۱۴٫۷ بیلیون دلار در سال ۲۰۱۷ به رقم ۲۳٫۹ بیلیون دلار در سال ۲۰۲۲ خواهد رسید.

این رشد بازار به دلیل پیشرفت‌های انجام شده در حوزه‌ی توالی‌سنجی DNA است. البته با تمام پیشرفت‌های صورت شده، هنوز نیاز پزشکان و محققان در این حوزه تأمین نشده است. برای مثال، ابزارهای تشخیصی مبتنی بر ژنومیک در جهان بعد از دو دهه توسعه هنوز نتوانسته به‌عنوان روش رایج به تمام کسانی که نیاز به تشخیص طبی دارند کمک کند. اما فناوری زافیر شرکت بیونانو ژنومیکس ابزاری حساس و دقیق برای تشخیص اختلاف‌های ساختاری است. این شرکت در ۱۲ ماه گذشته موفق به کسب ۱۰٫۷ میلیون دلار درآمد شده‌است. بیو‌نانوژنومیکس دارای بخش تحقیق و توسعه بوده که برحسب نیاز بازار اقدام به فناوری را توسعه می‌دهد.