تقویت نیروی انسانی برای توسعه‌ی نانوداروی ضدسرطان پانکراس

شرکت بیوپث هلدینگز برای تقویت نیروی انسانی خود برای توسعه‌ی فناوری نانوذرات ضدسرطان، یکی از اساتید برجسته را در بخش سرطان پانکراس به خدمت خواهد گرفت. این همکاری به‌منظور توسعه‌ی داروی ضدسرطان پانکراس و انجام آزمون‌های بالینی این دارو است.

بیوپث هلدینگز (Bio-Path Holdings) یکی از شرکت‌های حوزه‌ی زیست‌فناوری، قصد دارد  تیم تحقیقاتی خود را تقویت کند. این شرکت روی توسعه‌ی فناوری نانوذراتی موسوم به DNAbilze کار می‌کند و برای این کار مذاکراتی با جیسون فلمینگ انجام داده است تا از او به‌عنوان مشاوره عملی استفاده کند. بیوپث به ‌دنبال توسعه‌ی نانوذرات برای تولید داروهای ضدسرطان مبتنی بر اسیدهای نوکلئیک است.

پیتر نیلسون از مدیران بیوپث می‌گوید: «ما بسیار خوشحالیم که میزبان جیسون فلمینگ هستیم. او یکی از دانشمندان پیشرو در حوزه‌ی درمان سرطا‌ن گوارشی است و می‌تواند به ما کمک کند تا در مسیر تولید داروهای ضدسرطان موفق شویم. ما قصد داریم داروی BP1003 را برای آزمون بالینی درمان سرطان پانکراس آماده کنیم.» فلمینگ فارغ‌التحصیل دانشگاه تنسی بوده و دوره رزیدنسی خود را نیز در دانشگاه تگزاس به اتمام رسانده است.

جیسون فلمینگ می‌گوید: «به‌عنوان یک جراح، من متعهد به بهبود روش‌های درمانی هستم. من از داروی جدید شرکت بیوپث بسیار شگفت‌زده شدم؛ دارویی که پتانسیل بالایی برای درمان سرطان پانکراس دارد. من مشتاقم که با همکارانم برای توسعه‌ی فناوری DNAbilize™ کار کنیم و آن را برای استفاده‌ی بالینی آماده کنیم.»

فلمینگ از مدیران دپارتمان سرطان گوارشی در مرکز سرطان موتیف است. پیش از پیوستن به موتیف، دکتر فلمینگ استاد رشته جراحی سرطان در دانشگاه تگزاس بود. علاوه بر این مسئولیت‌ها، فلمینگ مدل‌های جدیدی برای آزمودن داروهای ضدسرطان برای ساخت داروی ضدسرطان پانکراس توسعه داده‌است. آزمون‌های پیش‌بالینی داروهای BP1003 و پرکسی‌گبرسن روی مدل‌های دکتر فلمینگ انجام شده و نتایج موفقیت‌آمیزی به‌دنبال داشته است. این نتایج نشان داد که داروها به تومور پانکراس نفوذ کرده و با کارایی بالا می‌توانند روی تومور تأثیرگذار باشند.

شرکت بیوپث قصد دارد داروی ضدسرطان خود را در فاز اول آزمون بالینی روی تومورهای جامد به کار گیرد که این کار احتمالاً تا پایان سال ۲۰۱۸ به اتمام خواهد رسید.