فروش سومین لیسانس سامانه‌ی رهاسازی دارویی مبتنی بر نانوذرات

شرکت نانوسفیر سومین قرارداد واگذاری لیسانس فناوری رهاسازی مبتنی بر نانوذرات را به شرکت دلتاناین‌کانابیس واگذار کرد. با این کار فناوری رهاسازی داروی شرکت نانوسفیر وارد بازار کانادا می‌شود.

شرکت نانوسفیر هلث ساینسیز (NanoSphere Health Sciences) یکی از پیشروان حوزه‌ی نانوزیست‌فناوری است که فناوری سامانه‌های رهاسازی هوشمند را به‌صورت پتنتی به ثبت رساندده‌است. این شرکت اخیراً وارد همکاری مشترکی با شرکت دلتاناین‌کانابیس شده‌است تا بتواند فناوری خود را وارد بازار کانادا کند.

اخیرا نانوسفیر پتنتی با شماره ۱۰۰۲۸۹۱۹ را در دفتر اختراعات آمریکا به ثبت رسانده‌است. در این فناوری رهاسازی ترکیبات موجود در گیاه‌ شاهدانه با استفاده از نانوذرات فسفولیپیدی تشریح شده‌است.

این شرکت مواد مغذی و مفید موجود در گیاه شاهدانه درون غشای فسفولیپیدی به‌صورت نانوکپسوله کردن قرار داده‌است که از طریق پوست و غشای مخاطی می‌توان آن را در مدت چند دقیقه وارد سیستم گردش خون کرد. این نانوذرات امکان رهاسازی دقیق ترکیبات دارویی را با سرعت بالا فراهم کرده و اثربخشی این ترکیبات با این کار افزایش قابل توجهی می‌یابد. با استفاده از این سیستم دیگر نیاز به استنشاق یا هضم ترکیبات موجود در شاهدانه نیست؛ در نتیجه ایمنی و اثربخشی این ترکیبات افزایش می‌یابد.

دلتاناین و نانوسفیر قرارداد همکاری مشترکی به امضاء رساندند که به موجب آن لیسانس فناوری پتنت شده‌ی نانوسفیر در سراسر کانادا به شرکت دلتاناین واگذار می‌شود. دلتاناین این اجازه را دارد تا این فناوری را برای محصولات دیگر خود نیز استفاده کند. این سومین توافق‌نامه‌ی واگذاری لیسانس فناوری است که شرکت نانوسفیر در سال ۲۰۱۸ امضاء کرده‌است.

رابرت ساتون، مدیرعامل شرکت نانوسفیر، می‌گوید: «شرکت دلتاناین اهداف نانوسفیر در پیاده‌سازی محصولات نوآورانه به بازار را دنبال می‌کند. این قرارداد همکاری مشترک گامی دیگر در مسیر موفقیت‌های ماست و به ما اجازه می‌دهد تا راهکار درمانی مبتنی بر ترکیبات شاهدانه را وارد بازار بین‌المللی کنیم. ما امیدواریم که با استفاده از این فناوری بتوانیم نیاز بیماران را فراهم کرده و نیاز به روش‌های استنشاقی برای استفاده این نوع داروها را برطرف کنیم.»