اعطای دو گرنت برای توسعه‌ی فناوری نانوذرات هیبریدی و نانوحباب

دو گرنت از سوی مؤسسه‌ی ملی سلامت به شرکت نانووالنت داده شده تا روی توسعه‌ی نانوذرات هیبریدی برای تولید دارو و نانوحباب برای تصویربرداری در حین جراحی کار کند.

نانووالنت فارماکیوتیکالز (NanoValent Pharmaceuticals) یکی از شرکت‌های توسعه‌دهنده‌ی دارو است که به دنبال ارائه‌ی روش درمانی مبتنی بر لیپید و با استفاده از ترکیب دارو و آنتی‌بادی (ADC) است. نانووالنت اعلام کرد که بخش تحقیقات نوآورانه‌ی کسب و کار کوچک در مؤسسه‌ی ملی سلامت اقدام به اعطای دوگرنت جداگانه به این شرکت کرده‌است.

این دو گرنت به نانووالنت اجازه می‌دهند تا در قالب دو برنامه‌ی جداگانه به تجاری‌سازی دستاوردهای خود بپردازد. اولین گرنت به مبلغ ۳۹۷۸۱۵۲ دلار به مدت دو سال و گرنت دیگر به مبلغ ۱۰۷۱۹۳۹ برای شش ماه به این شرکت داده می‌شود تا از ابتدای سپتامبر ۲۰۱۹ تا پایان آگوست ۲۰۱۹ روی دو پروژه‌ی مختلف کار کند.

پروژه‌ی اول با عنوان  Antibody Conjugated Nanoparticle for Ewing Sarcoma Targeted Therapy Grant Number، مربوط به استفاده از نوعی نانوذرات لیپوزومی هیبریدی بوده که پلیمریزه شده‌است. درون این نانوذرات با استفاده از ایرینوتاسین پر شده‌است. نتایج یافته‌های محققان نشان می‌دهد که این ماده می‌تواند روی تومور اثربخش باشد، در حالی که سمیت محدودی در بدن ایجاد می‌کند. این پروژه با همکاری بیمارستان کودکان در لس‌آنجلس انجام می‌شود.

پروژه دوم با عنوان Targeted Polymerized Shell Microbubbles to Image and Treat Surgical Adhesions، به دنبال ایجاد میکروحباب پایدار برای استفاده در بخش تصویربرداری با اولتراسونیک است؛ قرار است این فناوری در حین جراحی مورد استفاده قرار گیرد. این پروژه با همکاری دانشگاه بوستون انجام خواهد شد.

تیوتی انس، مدیرعامل شرکت نانووالنت، می‌گوید: «این گرنت‌ها به ما کمک می‌کنند تا دستاوردهایی که روی آزمایش‌های حیوانی به‌دست آورده‌ایم را به سوی استفاده تجاری ببریم. در این پروژه به‌دنبال جمع‌آوری داده‌های مربوط به سم‌شناسی هستیم. این گرنت به ما کمک می‌کند تا پلت‌فورم فناوری را توسعه دهیم که با استفاده از آن می‌توان داروهای مختلف تولید کرد. نانووالنت با تیم‌های مختلفی از دانشمندان و پزشکان همکاری دارد تا از این گرنت برای توسعه‌ی فناوری استفاده شود.»