سیستم خنک‌کننده‌ی باتری در تلفن همراه جدید هواوی

هواوی قصد دارد تلفن همراه جدید خود را که به سامانه‌ی خنک‌کننده‌ی گرافنی مجهز است، به‌زودی به بازار عرضه کند. این تلفن همراه به‌دلیل بهره‌مندی از این سامانه، در حین شارژ، خنک باقی می‌ماند.

این روزها در میان صفحات خبری مربوط به حوزه‌ی فناوری، Honor Magic 2  بسیار خبرساز شده‌است. این محصول که در نمایشگاه CES2018 رونمایی شد، از فناوری شارژ سریع برخوردار است.

اخیراً خبرهای تازه‌ای درباره‌ی این محصول منتشر شده‌است. به نظر می‌رسد در نسخه‌ی جدید آنرمجیک‌تو، از فناوری باتری مبتنی بر گرافن استفاده شود. این خبر را ژیاونگ جونمین اعلام کرد‌ه است.

پیشینه‌ی استفاده از گرافن در تلفن‌های همراه به سال ۲۰۱۶ باز می‌گردد. در آن سال هواوی اعلام کرد که به فناوری باتری یون لیتیم مقاوم در برابر گرما دست یافته است که در تولید این باتری از گرافن استفاده شده‌است. این خبر در سمپوزیم باتری ژاپن اعلام شد. آنچه هواوی به آن دست یافته بود، سامانه‌ای بود که به باتری یون لیتیم اجازه می‌داد تا در دمای بالاتر کار کند. در باتری‌های رایج، دمای ۵۰ درجه قابل تحمل است، اما زمانی که هواوی از گرافن در باتری استفاده کرد، دمای کارکرد تا ۶۰ درجه بالا رفت. این شرکت اعلام کرد که گرافن موجب افزایش طول عمر باتری تا دو برابر می‌شود.

در تلفن همراه آنرمجیک‌تو، از سامانه‌ی گرافنی استفاده شده که موجب کاهش دمای باتری می‌شود. این سامانه در حین شارژ باتری، دما را پایین نگه‌ می‌دارد.

براساس اطلاعات منتشر شده، این تلفن همراه در اواخر ماه اکتبر به بازار عرضه می‌شود.

آنرمجیک یکی از ادوات ارزشمندی است که سال گذشته هواوی به بازار عرضه کرد. این محصول تنها در داخل چین توزیع شد. این شرکت قصد دارد توزیع جهانی این محصول را آغاز کند. این تلفن همراه از نمایشگر ۶ اینچی برخوردار بوده و قدرت تفکیک پیکسل‌های آن ۲۸۸۰ در ۱۴۴۰ است. در این تلفن همراه از رم ۶ گیگابایتی استفاده شده و حافظه داخلی آن ۶۴ گیگابایت است. انتظار می‌رود در این تلفن از باتری با ظرفیت ۳۳۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت استفاده شود.