در شرایط تحریم اقتصادی، فناوری نانو امیدبخش است

با بهره گیری از ضوابط و قوانین که در مراجع سیاست‌گذاری تصویب می‌شود و طرح نظارتی آن، می‌توانیم از تولید‌کنندگان داخلی حمایت کنیم و باید مصرف‌کنندگان به این باور برسند که این محصولات مفیدترند.

محمدی عراقی عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بازدید از یازدهمین نمایشگاه فناوری نانو در مورد اقداماتی که می‌توان برای کمک به تولیدکنندگان محصولات نانویی انجام داد گفت: « ما می‌توانیم از دولت کمک مطالبه کنیم و برای آن نیازمند یک گزارش ملموس و تصویری از شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم که محصولات تجاری شده و صادراتی را در قالب یک گزارش تصویری از تولید تا استفاده در کشور هدف معرفی کنند. سپس این گزارش را در شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجمع تشخیص مصلحت نظام و نهادهای دیگر نشان خواهیم داد و برای کمک به توسعه این محصولات فعالیت خواهیم کرد. اگر توضیحاتی که می‌دهیم مستند باشد باور پذیرتر می‌شود.»
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: « همچنین با توجه به نقش رسانه‌های حقیقی و مجازی، معرفی محصولات بسیار در مصرف آنها مؤثر است. متأسفانه اطلاعات محصولات به خوبی منتشر نشده و مردم با این دستاوردها آشنایی ندارند، باید گزارش‌هایی با این مضمون که استفاده از تولیدات نانو راه‌کار مقابله با محاصره اقتصادی است تهیه شود، بنابراین مسئولین و مردم باید نسبت به اهمیت محصولات نانویی توجیه شوند و توسعه این محصولات نیازمند حمایت‌های مردمی و دولتی است.»
عراقی در مورد حمایت از کالای ایرانی گفت: « از غرفه‌داران پرسیدم که آیا محصول تولیدی آنها مشابه خارجی دارد و قیمت تمام شده این محصول چه میزان از مشابه خارجی کمتر است. در بعضی موارد کالای ایرانی یک سوم نمونه خارجی بود، بنابراین اگر صنعت نسبت به کیفیت این محصولات مطمئن شود خودبخود به سمت کالای داخلی خواهند رفت. البته پیشنهاد می‌کنم که پیش از تولید انبوه، محصولات نانویی برندسازی کنند تا در بازار قابل شناسایی باشند.»
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد محصولات ارائه شده در نمایشگاه گفت: « از نظر مردم نانو داروها که با جان مردم ارتباط دارد خیلی اهمیت دارند و به لحاظ صنعتی نیز محصولات جلوگیری از آلودگی محیط زیست و جمع‌آوری و تصفیه پساب‌های صنعتی و تأمین آب آشامیدنی روستاها بسیار قابل توجه هستند.»