همکاری دو شرکت ایرانی برای آنتی‌باکتریال کردن یخچال‌

شرکت کلور ایرانیان شرق قصد دارد با استفاده از مستربچ‌های نانویی شرکت آروین سپهرپارت، بوی نامطبوع یخچال‌ها را از بین برده و ماندگاری میوه‌ها را افزایش دهد.

یکی از معضلات موجود در یخچال‌ها، لانه‌گذاری باکتری‌ها و میکروب‌ها در اجزای داخلی یخچال و در نتیجه ایجاد بوی نامطبوع و فاسد شدن میوه‌ها است. روش‌های مختلفی برای رفع بوی نامطبوع یخچال‌ها ارائه شده است که در آن از مواد آنتی‌باکتریال استفاده می‌شود. یکی از شرکت‌های ایرانی راهکاری مبتنی بر فناوری‌ نانو برای حل این مشکل ارائه کرده است.

شرکت آروین سپهرپارت با استفاده از مستربچ‌های آنتی باکتریال بوی نامطبوع را از بین برده و ماندگاری میوه را افزایش داده است. در حال حاضر شرکت کلور ایرانیان شرق مشتری خرید این فناوری است تا از آن در ساخت یخچال استفاده کند.

از مزایای این فناوری می‌توان به  زدایش ۹۹٫۹۹ درصد باکتری‌های گرم منفی و مثبت اشاره کرد. همچنین این فناوری را می‌توان برای مقابله با کپک و قارچ نیز مورد استفاده قرار داد.

این مستربچ‌ها را می‌توان در بدنه داخلی یخچال، قفسه‌ها و مخازن میوه یخچال، ظروف نگهدارنده رب و کیسه‌های بسته‌بندی مواد غذایی بر پایه ABS استفاده کرد.

شرکت آروین سپهرپارت در سال ۱۳۹۱ در مشهد با هدف تولید و فروش نانو مواد تأسیس شده است.