پنج تقاضای صنعتی نانویی برای دریافت راهکارهای فناورانه

پنج چالش صنعتی در مجمع اقتصاد فناوری‌نانو برای پژوهشگران و متخصصان حوزه‌فناوری‌نانو ارائه شد تا راهکارهای فناورانه برای حل این چالش‌ها در قالب رقابتی چالشی ارائه شود.

مجموعه چالش های فناوری و نوآوری ایران (آی چلنج) همزمان با ششمین مجمع اقتصاد فناوری نانو، پنج چالش در چهار شرکت را تحت عنوان ریورس پیچ (Reverse pitch) برگزار کرد. که در این رویداد فرصت‌های تحقیقاتی در قالب مسایل صنعتی به فناوران ارائه شد.

در این رویداد رنگانی مدیر واحد مهندسی شرکت ایران دلکو دو چالش ساخت جاذب هیدروکربن های نسوخته برای کاتالیست های خودرو و پوشش‌دهی رینگ سیل مبدل‌های کاتالیستی جهت افزایش دوام و جلوگیری از ایجاد صدا را مطرح کرد.

چالش بعدی ایجاد خواص خود تمیز شوندگی و آنتی باکتریال در کاشی سرامیک بود که توسط مدیر تحقیق و توسعه شرکت ایفا سرام ارایه شد.

دو مجموعه بعدی که مسایل فناورانه خود را برای یافتن راهکار مناسب بیان کردند پژوهشگاه نیرو با چالش بهبود عملکرد سیستم های خنک کننده نیرو گاهی به کمک نانو سیالات و شرکت نوین تیسفون از هلدینگ مرام با چالش تولید نانو پوشش‌های خود تمیز شونده برای استفاده در پنل های خورشیدی بود.

گفتنی است این چالش‌ها همراه با راهنمای شرکت در چالش، بیان  مسئله و محدودیت‌های کار، دوهفته دیگر در سایت آی چلنج قرار خواهد گرفت و متقاضیان برای ارائه راهکار می توانند فرم ثبت نام را پر کرده و طرح اولیه خود را ارائه دهند که در نهایت در دو مرحله داوری و غربالگری، فناوران می‌توانند نمونه اولیه خود را با کمک شرکت و حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو تولید کنند. در داوری نهایی فناور برتر انتخاب شده و با سرمایه‌گذاری شرکت  تجاری‌سازی خواهد شد.