استفاده از فناوری نانوپوشش برای تولید باتری‌ خودرو

شرکت نانووان (Nano One) تلاش دارد تا از فناوری نانوپوشش و مواد نانوساختار خود برای تولید کاتد باتری‌های مورد استفاده در صنایع مختلف به‌ویژه خودروهای الکتریکی استفاده کند. این شرکت در حال توسعه‌ی بازار خود با همکاری شرکت‌های مختلف است.

شرکت نانووان (Nano One) صاحب فناوری تولید نانوپوشش و مواد نانوساختار است که از آن‌ها می‌توان برای تولید باتری‌های جدید استفاده کرد. در حال حاضر کاتدهای عاری از کبالت که از فناوری نانوپوشش بهره‌مند هستند، از مقیاس آزمایشگاهی خارج شده و جای خود را در صنعت باز کرده‌اند. این کار توسط شرکت نانووان انجام شده‌است که از پلت‌فورم انعطاف‌پذیری برای تولید مواد کاتدی پیشرفته استفاده می‌کند. فرآیند تولید صنعتی این نانومواد توسط شرکت نانووان به‌صورت پتنتی به ثبت رسیده‌است.

نانووان به مدد فناوری تولید کاتد با استفاده از فناوری‌ نانو، تلاش دارد فرصت‌های تازه‌ای در حوزه‌ی خودروسازی ایجاد کند تا این فناوری را در باتری‌های خودروهای الکتریکی به کار برد.

این شرکت در حال حاضر با شرکت‌های پیشرو در حوزه‌ی ساخت باتری همکاری نزدیک دارد که باتری‌های مورد استفاده در خودروهای الکتریکی از جمله اهداف این شرکت است. یکی از شرکت‌هایی که قرار بود با نانووان برای تولید باتری همکاری داشته باشد، شرکت تسلا بود که در حال حاضر بنا به دلایلی این همکاری کم‌رنگ شده‌است. با این حال احتمال همکاری مشترک از این دست هنوز وجود دارد.

یکی از دلایل جذابیت شرکت نانووان، بهره‌مندی از فناوری تولید مواد کاتدی عاری از کبالت است که موجب می‌شود کاتدهایی با دانسیته‌ی انرژی بالا برای استفاده در باتری‌های لیتیمی به‌دست آید. این تنها یک فرآیند معمولی نیست، بلکه یک پلت‌فورم است که امکان تولید مواد کاتدی مختلف را فراهم می‌کند. این فناوری تولید انبوه مواد کاتدی را امکان‌پذیر می‌سازد.

شرکت نانووان در دو حوزه فعالیت دارد؛ مواد حاوی فسفات آهن لیتیم و ترکیبات حاوی نیکل منگنز عاری از کبالت. نانووان روی تأمین مواد مورد استفاده در باتری‌های یون‌ لیتیم کار می‌کند. این شرکت خط تولید پایلوتی برای این کار دارد که با حمایت دولت کانادا ایجاد شده‌است. مأموریت نانووان، تجاری‌سازی فناوری پتنت‌شده‌ی این شرکت و تولید انبوه کامپوزیت‌های نانوساختار است.