انتخاب شرکت آسیاهایتک به‌عنوان مرکز پژوهش‌های صنعتی و معدنی برتر کشور

شرکت فناوری‌های پیشرفته آسیا (آسیاهایتک) در ارزیابی مراکز پژوهش‌های صنعتی و معدنی کشور از سوی وزرات صمت به عنوان مرکز برتر شناخته شد.

در هفتمین دوره‌ی ارزیابی مراکز پژوهش‌های صنعتی و معدنی کشور، شرکت فناوری‌های پیشرفته آسیا (آسیاهایتک) توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) به‌عنوان رتبه‌ی برتر در میان مراکز پژوهش‌های صنعتی و معدنی برگزیده شد و به مناسبت هفته پژوهش، در مراسمی در روز دوشنبه ۲۶ آذر ۹۷ در وزارت صمت از شرکت‌ها و مراکز برتر تجلیل به عمل آمد.

تعداد قراردادهای صنعتی فروش فناوری، فروش خدمات، توسعه‌ی بازار و کسب و کار محصولات دانش‌بنیان و فروش محصولات و خدمات دانش‌بنیان مبتنی بر تحقیق و توسعه، برخی ازشاخص‌های ارزیابی مراکز در این دوره بوده‌است.

این شرکت دارای پروانه‌ی تأسیس مرکز پژوهش‌های صنعتی و معدنی در حوزه‌ی « فناوری نانو‌ در صنایع فلزی و‌ معدنی» از این وزارت بوده و در حوزه‌ی تبادل فناوری، شناسایی و ثبت شرکت‌های دانش‌بنیان، مدیریت رسانه‌های اجتماعی و تحقیق و توسعه‌ی سفارشی فعالیت دارد.

از جمله پروژه‌های این شرکت می‌توان به تحقیق، ‌توسعه و‌ تجاری‌سازی عایق پشم سنگ مقاوم‌ در برابر نفوذ آب، رسوخ نانوپوشش‌های سخت و‌ مقاوم‌ در صنایع فلزی و معدنی در ۶ شرکت صنعتی بزرگ و همچنین توسعه‌ی بازار ۴ محصول دانش‌بنیان نانویی اشاره کرد.