کاهش ۵۰درصدی قیمت تجهیزات آنالیزی شرکت نانومبنا ایرانیان

تقاضای خرید دستگاه‌های آنالیزی شرکت نانومبنا ایرانیان در ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران IranLabExpo2018 رشد چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته داشت.

شرکت نانومبنا ایرانیان امسال با دو محصول جدید در ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران حاضر شد. طیبه قدس الهی- مدیرعامل این شرکت- در مورد حجم فروش این شرکت در سال جاری گفت: « بازار تقاضا در سال جاری برای محصولات ما ضعیف بود؛ به همین منظور برای تثبیت حضور خود در بازار رقابتی موجود تلاش کردیم تا با تحقیق و توسعه‌، قیمت تمام‌شده تولید دستگاه‌ها را کاهش دهیم تا سرمایه‌ی دانشی و مالی به جای بازاریابی صرف افزایش کیفیت محصولات و کاهش قیمت شود». بر همین اساس پس از تحقیق و توسعه، قیمت محصولات در حدود ۵۰درصد کاهش یافت. به عنوان مثال دستگاه آنالیز چند منظوره‌ی شرکت امریکایی بایوتک به قیمت ۲۵۰ میلیون تومان عرضه می‌شود و این درحالی است که دستگاه آنالیز چند‌منظوره‌ی نانودراپ، پلیت ریدر، اسپکتروفتومتر و LSPR شرکت نانو مبنا ایرانیان به قیمت ۹۸ میلیون تومان در نمایشگاه عرضه شد، و با بهره‌مندی از یارانه‌های نمایشگاهی، دانشگاه‌ها یا مؤسسات دولتی می‌توانستند این دستگاه را به قیمت ۵۸ میلیون تومان خریداری کنند.

وی در مورد استقبال دانشگاه‌ها از ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران گفت: « تقاضا در این نمایشگاه نسبت به دور قبل هدفمندتر بود؛ زیرا متقاضیان، اطلاعات دستگاه‌های مورد نیاز خود را در سامانه‌ جستجو کرده و با اشراف کامل به مشخصات دستگاه‌ها نسبت به خرید آن‌ها اقدام کردند. از طرف دیگر با وجود افزایش قیمت کالاهای خارجی، رویکرد مصرف‌کنندگان و متقاضیان به بهره‌مندی از ساخت داخل بیشتر شده بود.»