جلب حمایت ۸٫۵ میلیون دلاری برای توسعه‌ی سامانه‌ی رهاسازی ویراستار ژن

شرکت جین‌ادیت برای توسعه‌ی فناوری رهاسازی ژن‌های غیرویروسی موفق به جذب حمایت مالی ۸٫۵ میلیون دلاری از سوی چند شرکت سرمایه‌گذار شده‌است.

جین‌ادیت (GenEdit) یکی از شرکت‌های توسعه‌دهنده‌ی پلت‌فورم‌های فناوری نانوذرات پلیمری برای سیستم‌های رهاسازی ژن‌های غیرویروسی است. این شرکت اعلام کرد که موفق به جذب حمایت مالی به ارزش ۸٫۵ میلیون دلار از شرکت‌های مختلف شده‌است.

این حمایت مالی به شرکت جین‌ادیت کمک می‌کند تا فناوری سامانه‌ی نانوذره‌ی پلیمری خود را توسعه دهد. این فناوری به حل یکی از بزرگترین چالش‌های حوزه‌ی ژن‌درمانی و ویرایش ژن کمک می‌کند. ایمنی و کارایی را می‌توان اصلی‌ترین چالش این حوزه دانست که با این فناوری امکان غلبه بر آن‌ها وجود دارد.

شرکت جین‌ادیت، از دانشگاه کالیفرنیا نشأت گرفته و به‌صورت رسمی از سال ۲۰۱۶ کار خود را آغاز کرده‌است. کونو لی، هومین پارک و نیرن مورتی از جمله دانشمندانی هستند که این شرکت‌ را راه‌اندازی کرده‌اند. پس از راه‌اندازی این شرکت، فناوری نانوذرات پلیمری ابداع شده توسط این تیم، توسعه داده شده و ویرایشگرهای ویژه‌ی ژن ارائه شد. در این میان از فناوری ویرایش ژن، CRISPR Cas9، استفاده شده‌است.

دکتر استد از شرکت DCVC Bio که در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده است، می‌گوید: « ما بسیار خوشحالیم که این سرمایه‌گذاری به شرکت جین‌ادیت کمک می‌کند تا وارد مرحله‌ی جدیدی شود. به نظر ما فرصت‌های جالب‌ توجهی در این فناوری وجود دارد و فناوری شرکت جین‌ادیت امکان توسعه‌ی ویرایش ژن را فراهم خواهد کرد و ما بسیار مشتاقیم تا این پلت‌فورم تجاری‌سازی شود».

جین‌سو لی رهبر پروژه توسعه کسب‌وکار در هولدینگ SK که در شرکت جین‌ادیت سرمایه‌گذاری کرده‌است، می‌گوید: « ما معتقدیم که جین‌ادیت با استفاده از فناوری خود، به یکی از شرکت‌های پیشرو در این حوزه تبدیل خواهد شد. SK بسیار مشتاق است از این تیم حمایت کند تا پتانسیل‌های آن‌ها تبدیل به ابزاری برای درمان بیماری‌های ژنتیکی شود».

شرکت جین‌ادیت برای تجاری‌سازی فناوری رهاسازی سامانه‌ی ژن‌درمانی و ارائه‌ی نسل جدید روش‌های درمان مبتنی بر ویرایش ژن راه‌اندازی شده‌است.