هماهنگی با استانداردهای جهانی الزامی برای صادرات

مدیرعامل شرکت توسعه فناوری مافوق صوت معتقد است که داشتن رویکرد صادراتی برای صنعت نیازمند هماهنگی فرآیند تولید محصولات مطابق با استانداردهای بین‌المللی است.

شرکت توسعه فناوری مافوق صوت که فعالیت خود را از ۱۳۸۲ با طراحی و ساخت چاقوی جراحی اولتراسونیک آغاز کرده، برای تمرکز بیشتر در حوزه‌ی صادرات، محصولات خود را به طراحی صنعتی جدید با ساختار مدولار و سندسازی اروپایی مجهز کرده‌است. علیرضا شهیدی مدیرعامل این شرکت در مورد صادرات کنونی این شرکت گفت: « با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو توانسته‌ایم تاکنون به کشورهای چین، کوبا و بولیوی محصول صادر کنیم و مذاکراتی نیز با ترکیه، مالزی و انگلیس آغاز کنیم و در حال ارسال نمونه برای تست هستیم.»

وی در ادامه افزود: « تاکنون متوسط صادرات محصولات ما در سال  ۵ دستگاه بوده است. هر دستگاه به قیمت ۱۵۰۰ دلار عرضه می‌شود. بر اساس این قیمت در مجموع حجم کل صادرات ما ۱۰هزار دلار بوده است. پیش‌بینی می‌کنیم که مذاکرات کنونی زودتر نتیجه دهد و تا پایان سال جاری ۳ دستگاه به خارج از کشور ارسال کنیم.»

عمده‌ترین متقاضی محصولات شرکت توسعه فناوری مافوق صوت، در درجه‌ی اول آزمایشگاه‌های فناوری نانو و بعد از آن آزمایشگاه تشخیص طبی و پزشکی است. شهیدی در مورد استانداردهای اخذشده برای محصولات این شرکت گفت: « علاوه بر گواهی نانو مقیاس برای یک محصول، استاندارد ایزو ۹۰۰۱ را نیز اخذ کردیم و در حال انطباق محصولات خود با استاندارد ۶۱۰۱۰ هستیم تا به‌صورت خوداظهاری استاندارد فروش در اروپا یا CE را دریافت کنیم و امکان صادرات به کشورهای اروپایی نیز تسهیل شود.»

در ششمین نمایشگاه  تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت داخل، شرکت توسعه فناوری مافوق صوت بیش از یک میلیارد پیش فاکتور صادر کرده‌است. شهیدی در مورد میزان عرضه‌ی نمایشگاهی گفت: « قیمت دستگاه‌های ما بسیار ارزان است و رقم پیش‌فاکتور گویای حجم تقاضا برای محصولات ما نیست. با توجه به تجربه‌ی ادوار گذشته، پیش‌بینی می‌کنیم که ۲۰درصد از پیش فاکتور صادر شده منجر به عقد قرارداد قطعی برای فروش در بازارهای داخلی شود.»