نهمین مسابقه ملی فناوری نانو، راه ورود به عرصه توسعه فناوری

مسابقه ملی فناوری نانو بزرگترین رقابت علمی در حوزه فناوری نانو در میان دانشجویان و فارغ‌التحصیلان است که هر ساله توسط بنیاد آموزش فناوری نانو با حضور هزاران نفر از علاقه‌مندان برگزار می‌شود. برگزیدگان این مسابقه می‌توانند با شرکت در نانواستارت‌آپ، ایده‌های فناورانه خود را توسعه دهند و در این راه از حمایت‌های مادی و معنوی ستاد نانو برخوردار شوند.

مسابقه ملی فناوری نانو رقابتی علمی میان دانشجویان و فارغ‌التحصیلان علاقه‌مند است که هرساله توسط ستاد ویژه توسعه فناوری نانو برگزار می‌شود. هدف از برگزاری مسابقه، افزایش آشنایی محققان با فناوری نانو، گسترش آموزش فناوری نانو در دانشگاه‌ها و دیگر مراکز علمی – آموزشی کشور، شناسایی برترین‌های این حوزه از فناوری، حمایت از آن‌ها و جهت‌دهی فعالیت‌های آموزشی و حمایت‌های تشویقی است.

نهمین دوره از مسابقه ملی فناوری نانو در دو مرحله برگزار خواهد شد. اولین مرحله مسابقه به صورت آنلاین از تاریخ ۲۶ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۹۸ در سایت آموزش فناوری نانو به نشانی edu.nano.ir برگزار خواهد شد. متقاضیانی که بتوانند حداقل نمره قبولی را در این آزمون کسب کنند واجد شرایط شرکت در مرحله دوم مسابقه ملی می‌شوند. مرحله دوم به صورت حضوری در شعب برگزاری آزمون در کشور در تاریخ ۲۸ تیرماه ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد. برگزیدگان مرحله دوم مسابقه از جوایز زیر بهره‌مند خواهند شد:

·         ۱۸۰۰ میلیون ریال جوایز نقدی و غیرنقدی

·         کسب امتیاز نخبگی از طرف بنیاد ملی نخبگان

·         سهمیه سفر عمره و عتبات

·         مدال طلا، نقره و برنز مسابقه ملی فناوری نانو

·         دریافت گواهی توانمندی تدریس فناوری نانو

·         مجوز حضور در نانواستارت‌آپ

 

نانواستارت‌آپ یکی از برنامه‌های حمایتی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو است که با هدف رشد و پرورش تیم‌های توانمند و رساندن ایده‌های مبتنی بر فناوری نانو به پروتوتایپ در قالب برنامه‌ای یک‌ساله اجرا می‌شود. این برنامه تسهیلات مادی و معنوی موردنیاز یک تیم برای توسعه ایده خود را تأمین خواهد کرد و در نهایت تیم را به سایر برنامه‌های حمایتی، سرمایه‌گذار یا مشتری متصل می‌کند. این برنامه به دنبال حمایت از تیم‌های فناور است و رویکرد رقابتی در آن حاکم نیست. کلیه تیم‌های علاقه‌مند می‌توانند مسیر رشد خود را به کمک نانواستارت‌آپ شناسایی کنند و استارت‌آپ خود را توسعه دهند.
تنها راه ورود به نانواستارت‌آپ، شرکت در مسابقه ملی فناوری نانو و کسب امتیاز لازم است. در واقع حداقل یکی از اعضای استارت‌آپ باید جزو افرادی باشد که شرایط ورود به نانواستارت‌آپ را کسب کرده‌اند.

نمره علمی فرد در مسابقه ملی فناوری نانو ۳۰ درصد از امتیاز لازم برای ورود به دورۀ نانواستارت‌آپ را تأمین می‌کند. علاقه‌مندان پس از کسب امتیاز از مسابقه ملی فناوری نانو، بر روی ایدۀ فناورانۀ خود کار کرده و گزارشی از آن را برای دبیرخانه نانواستارت‌آپ ارسال می‌کنند. جزئیات و ساختار این گزارش در جریان مسابقه ملی به اطلاع علاقه‌مندان خواهد رسید. مجموع نمره علمی افراد و نتایج ارزیابی فنی و کسب‌وکاری این ایدۀ فناورانه، ملاک ورود به نانواستارت‌آپ است. ۱۰۰ نفر اول طبق این معیار مجوز ورود به نانواستارت‌آپ را کسب خواهند کرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در مسابقه ملی می‌توانید به سایت رسمی مسابقه به نشانی competition.nano.ir مراجعه نمایید یا با دبیرخانه مسابقه تماس حاصل فرمایید:

تلفن: ۶۶۵۵۳۶۷۱- ۰۲۱

همراه و پیام‌رسان: ۰۹۰۲۵۵۵۵۴۶۲