پیش‌عرضه دو نانومحصول در حوزه پوشش و کامپوزیت

شرکت پرتغالی گرافنست اقدام به پیش‌عرضه دو محصول نانویی کرده است. محصول اول پوششی گرافنی برای محافظت از تداخل امواج بوده و محصول دوم یک اپوکسی تقویت‌شده با گرافن برای بهبود عملکرد کامپوزیت‌ها است.

گرافنست (Graphenest) دو محصول جدید خود را به بازار عرضه کرد. یکی از این محصولات، HexaShield نام دارد که یک پوشش قابل چاپ مبتنی بر گرافن است. این محصول برای محافظت در برابر تداخل امواج الکترومغناطیسی (EMI) و تابش‌های مضر استفاده می‌شود. یکی از مزایای این فناوری، کاهش وزن نهایی محصول است چرا که تولیدکننده می‌تواند به جای فلز از این پوشش استفاده کند که در نهایت، هم در هزینه و هم در وزن کل سیستم صرفه‌جویی می‌شود. استفاده از این پوشش می‌تواند محافظت در محدوده فرکانس گیگاهرتز را ایجاد کند.

محصول دوم این شرکت، HexaMatrix نام دارد که یک اپوکسی تقویت‌‌شده با گرافن است. از این اپوکسی برای بهبود عملکرد کامپوزیت‌های الیافی استفاده می‌شود تا در نهایت وزن کامپوزیت کاهش یافته و در عین حال استحکام محصول افزایش یابد. همچنین استفاده از این کامپوزیت موجب کاهش مقدار ماده مصرفی در محصول می‌شود. یکی از مزایای این فناوری، ایجاد قابلیت نفوذ بیشتر است و همچنین مقاومت کامپوزیت در برابر شرایط سخت محیط شیمیایی افزایش می‌یابد.

گرافنست راهبرد نوآورانه‌ای را در پیش گرفته است که برای این کار برنامه‌ای موسوم به Early Adopter Program را اجرا می‌کند. در این برنامه امکان دسترسی به فناوری و محصولات نوآورانه‌ را پیش از عرضه عمومی فراهم می‌کند. با این کار شرکاء راهبردی این شرکت می‌توانند به فناوری‌ها و محصولات دسترسی داشته و آنها را متناسب با نیاز مشتریان خود تغییر دهند.

این شرکت پرتغالی، روشی جدید برای تولید نانوپلاکت‌های گرافنی ارائه کرده است که کیفیت محصول نهایی بسیار بالا است. این گرافن و مشتقات آنها از گرافیت طبیعی تولید می‌شوند.

شرکت گرافنست در حال حاضر در حوزه تولید پلاکت‌های گرافنی با کیفیت‌های مختلف فعالیت دارد.