قراردادی برای توسعه محصولات هوافضا با استفاده از مواد دوبعدی

شرکت ورسارین با امضاء قراردادی قصد دارد تا از مواد دوبعدی برای توسعه محصولات در حوزه هوافضا استفاده کند. برای این منظور ورسارین همکاری مشترکی با یک شرکت چینی آغاز کرده است.

شرکت ورسارین (Versarien) اعلام کرد که قصد دارد تا با شرکت چینی فعال در حوزه هوافضا همکاری مشترک داشته باشد. هدف از این همکاری مشترک، تحقیق، طراحی و تولید سامانه‌های هوافضایی مختلف است.

در این برنامه مشترک، طرفین قصد دارند تا از مواد دوبعدی شرکت ورسارین نظیر هگزوتن در بخش هوافضای چین استفاده کنند. از جمله بخش‌های موردنظر در این پروژه، فعالیت در بخش تولید سپرهای مقاوم در برابر تابش‌های الکترومغناطیس و ماکروویو، پوشش‌های پخش‌کننده گرما، چاپ سه‌بعدی و ادوات پوشیدنی انعطاف‌پذیر است.

نیل ریکت، مدیرعامل شرکت ورسارین می‌گوید: « ما بسیار خوشحالیم که به این توافق ‌همکاری مشترک با شریک چینی رسیدیم. بخش هوافضا در استفاده از مواد پیشرفته پیشرو بوده و کاهش وزن، افزایش استحکام، رسانایی، مقاومت در برابر حرارت و مقاومت در برابر خوردگی از جمله ویژگی‌های مهم مورد نظر در این صنعت است. ما معتقدیم که می‌توان از مواد دوبعدی برای بهبود این خواص استفاده کرد و ما مشتاقیم که این همکاری مشترک به تولید محصولات نوآورانه ختم شود.»

این اولین فعالیت ورسارین در چین نیست و این شرکت پیش از این، سرمایه‌گذاری‌های مختلفی در این کشور داشته است. چندی پیش ورسارین قرارداد همکاری مشترکی با شرکت سرمایه‌گذاری جیانا هایتک امضاء کرد تا در قالب برنامه‌ای مشترک، خط تولید نانوجوهر و ترکیبات نانومواد دیگر در منطقه نوآوری جیانا در چین راه‌اندازی شود.

پیش از آن نیز ورسارین قراردادی با تونگسو اپتوالکترونیک به امضاء رسانده بود که در آن دو شرکت توافق‌ کردند تا وارد همکاری راهبردی در بخش استفاده‌ صنعتی از گرافن شوند. شرکت تونگسو اپتوالکترونیک در حوزه‌‌ مواد مورد استفاده در نمایشگر فعالیت دارد و اپتوالکترونیک حوزه‌ی تخصصی آن‌هاست. ورسارین روی همکاری‌های مشترک تأکید زیادی دارد. این شرکت به‌‌ دنبال تولید گرافن، مواد فتوالکتریکی مورد استفاده در نمایشگر، توسعه‌‌ خودروهای برقی، فناوری‌های ذخیره‌‌‌ انرژی، سامانه‌های روشنایی LED و مواد مدیریت گرمایی مبتنی بر گرافن است.