دریافت حمایت مالی برای توسعه کسب‌وکار نانومواد کربنی

شرکت نانوسی با دریافت ۲٫۴ میلیون یورو وام، به دنبال توسعه کسب‌وکار خود و افزایش نیروی انسانی است. این شرکت تأمین‌کننده نانومواد کربنی برای استفاده در صنعت الکترونیک و انرژی است.

مس‌دولوپمنت (MassDevelopment) وام فناوری نوظهور به مبلغ ۲٫۴ میلیون یورو به شرکت نانوسی (Nano-C) اعطا کرد. نانوسی یکی از شرکت‌های توسعه‌دهنده نانوساختارهای کربنی برای استفاده در حوزه انرژی و الکترونیک است. این شرکت قصد دارد تا از این وام برای به‌روزرسانی کارخانه خود در وست‌وود استفاده کند.

نانوسی به دنبال خرید ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز برای پاسخ‌دهی به تقاضای بازار است، تقاضایی که رو به افزایش بوده و این رشد تقاضا با توسعه فناوری‌هایی نظیر حافظه‌ها، تراشه‌ها و پیل‌های خورشیدی همراه است.

نانوسی انتظار دارد که این تجهیزات جدید بتواند به این شرکت کمک کند تا ۵۰ نیروی کار جدید استخدام کند و فرآیند تولید خود را وارد موج دوم گسترش کند.

لورن لیس مدیرعامل شرکت مس‌دولوپمنت می‌گوید: « شرکت‌ها در سراسر جهان به دنبال استفاده از مواد نانوساختار کربنی شرکت نانوسی هستند تا با این نانومواد، محصولات خود را توسعه داده و کارایی آنها را بهبود دهند و در عین حال هزینه‌های خود را کاهش دهند. مس‌دولوپمنت با افتخار این حمایت مالی را در قالب وام فناوری نوظهور در اختیار شرکت نانوسی قرار می‌دهد تا این شرکت بتواند کسب‌وکار خود را توسعه دهد.»

شرکت نانوسی در سال ۲۰۰۱ از مؤسسه فناوری ماساچوست انشعاب یافت تا اقدام به تجاری‌سازی مواد شیمیایی و ترکیبات نانوساختار مبتنی بر کربن کند. این شرکت ۴۲ پتنت ثبت‌شده دارد که هسته اصلی فعالیت‌های این شرکت را تشکیل می‌دهد. این شرکت لیسانس انحصاری فناوری‌ها را از مؤسسه فناوری ماساچوست دریافت کرده است. در حال حاضر نانوسی محصولاتی برای استفاده در صنعت حافظه، نیمه‌هادی، پیل خورشیدی، نمایشگر و تصویربرداری دارد.

مواد تولیدشده توسط نانوسی می‌تواند هسته تولید محصولات با قابلیت جدید باشند. حافظه‌ها با این نانومواد می‌توانند سریع‌تر عمل کنند و کارایی ۴۰ درصد بیشتر از حافظه‌های رایج داشته باشند. پیل‌های خورشیدی یک‌دهم وزن پیل‌های خورشیدی رایج را دارا بوده و ۴۰ درصد انرژی بیشتر تولید می‌کنند.