راه‌اندازی خط تولید نمایشگرهای حاوی نانوسیم نقره در سال ۲۰۱۹

یک شرکت تولیدکننده پنل‌های لمسی قصد دارد تا در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ خط تولید نمایشگرهای حاوی نانوسیم نقره را راه‌اندازی کند.

شرکت تایوانی تی‌پی‌کی (TPK) تولیدکننده پنل‌های نمایشگر، تولید انبوه پنل‌های لمسی حاوی نانوسیم نقره را از سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد کرد. تولید این پنل‌ها برای پاسخ به نیاز رو به افزایش بازار نمایشگرهای انعطاف‌پذیر OLED است.

انتظار می‌رود که در سال ۲۰۱۹ سرمایه‌گذاری این شرکت از ۶٫۰۸ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ به رقم ۴ میلیون دلار در سال ۲۰۱۹ کاهش یابد که به اعتقاد السی سیح مدیرعامل شرکت تی‌پی‌کی، نیمی از این بودجه صرف راه‌اندازی خط تولیدی ‌می‌شود که مربوط به تولید محصولات مبتنی بر نانونقره است. ظرفیت اولیه این خط تولید ۲۰ هزار متر مربع است.

از آنجایی که عملکرد نمایشگرهای انعطاف‌پذیر نسبت به صفحات نمایش لمسی اکسید قلع ایندیم بهتر بوده و ارزان‌تر نیز است، انتظار می‌رود که این نوع نمایشگرها به‌عنوان فناوری غالب بازار شناخته شود.

سیح می‌گوید تی‌پی‌کی برای سال ۲۰۱۹ مأموریت ویژه‌ای برای راه‌اندازی خط تولید نانونقره دارد.

فناوری نانونقره می‌تواند برای ساخت پنل‌های متوسط و کوچک به کار رود، پنل‌هایی که انعطاف‌پذیر بوده و به دلیل مقاومت کم الکتریکی می‌توان آنها را در ابعاد بزرگ نیز ساخت. تی‌پی‌کی قصد دارد تا فناوری نانونقره را پیش از آنکه برای پنل‌های OLED به کار ببرد، در ابعاد بزرگ نیز تولید کند که این کار در فاز دوم برنامه‌های این شرکت قرار دارد. در مجموع قرار است که در فاز سوم، این فناوری جایگزین پنل‌های اکسید قلع ایندیم شود.

سیح می‌گوید: «رهیافت پنل نانونقره می‌تواند درآمدزایی قابل توجهی برای شرکت تی‌پی‌کی در اوایل سال ۲۰۲۰ داشته باشد و این فناوری سودآوری بیشتری نسبت به فناوری‌های دیگر دارد.»