تولید تجاری آند باتری یون لیتیم با نانوساختارهای کربنی و سیلیکونی

شرکت تلگا با استفاده از نانوساختارهای کربنی و سیلیکون اقدام به ساخت آند باتری یون لیتیم کرده است. این فناوری موجب بهبود عملکرد باتری شده‌است.

شرکت تلگا ریسورسز (Talga Resources) نتایج بهینه‌سازی محصول آند باتری یون لیتیم خود را منتشر کرد. این آند که در آن از نانوساختارهای سیلیکونی گرافنی استفاده شده، Talnode-Si نام دارد. این فناوری جدید درصورت استفاده در باتری یون ‌لیتیم می‌تواند ۷۰ درصد دانسیته انرژی بالاتری نسبت به باتری‌های حاوی آندهای گرافیتی تولید کند.

این شرکت اعلام کرد که استفاده از این فناوری می‌تواند عملکرد باتری‌های یون لیتیم را بهبود دهد. براساس گزارش منتشرشده، تولید و عرضه تجاری این فناوری از اواخر ماه فوریه سال ۲۰۱۹ انجام می‌شود و برخی از شرکت‌های بزرگ الکترونیکی جهان نیز مشتری این فناوری خواهند بود.

شرکت تلگا آزمایش‌های مربوط به بهینه‌سازی این آند جدید را با ۱۵ درصد سیلیکون در مرکز تجهیزات باتری در مکسول دانشگاه کمبریج انجام داده است. نتایج مربوط به این آزمایش به قرار زیر است:

افزایش ۷۰ درصدی ظرفیت برگشت‌پذیری نسبت به آندهای گرافیتی تجاری موجود در بازار؛
کارایی کولومبیک ۹۹٫۵ تا ۹۹٫۹ درصدی با کارایی چرخه اولیه ۹۱ درصد؛
ظرفیت برگشت‌پذیر تا ۹۴ درصد (بعد از بیش از ۱۳۰ چرخه).
مارک تومپسون، مدیر شرکت تلگا، می‌گوید: « توسعه سریع محصولات آند گرافیتی طبیعی برای باتری‌های یون لیتیم به‌صورت بسیار سریعی در حال رشد است، تأثیر مستمر فناوری Talnode-Si، Talnode-X و محصول پرچم‌دار ما Talnode-C روی بازار، موجب حمایت از برنامه تولید انبوه محصولات Talnode شده‌است.»

Talnode-Si شامل ذرات سیلیکونی و گرافنی است که توسط شرکت تلگا برای استفاده در باتری‌های یون ‌لیتیم تولید می‌شود. این ذرات موجب افزایش کارایی و کاهش هزینه‌ شده و می‌تواند جایگزین آندهای گرافیتی استاندارد شود.

این دستاورد در قالب پروژه‌ای به نام Safevolt انجام می‌شود که بخشی از پروژه ۲۴۶ میلیون پوندی برنامه فارادی است. شرکت تلگا با همکاری دانشگاه کمبریج و TWI در این برنامه همکاری دارد. براساس نتایج امیدوارکننده‌ای که تاکنون به‌دست آمده است، این شرکت قصد دارد تا فرمولاسیون آن را بهینه کرده و آزمون‌های دیگری را روی آن انجام دهد.