چاپگر و نانوجوهر در خدمت الکترونیک چاپی

شرکت پی‌وی نانوسل چاپگری برای تولید انبوه قطعات در حوزه الکترونیک چاپی در اختیار صنایع قرار می‌دهد. این چاپگرها با استفاده از نانوجوهر کار می‌کنند.

پی‌وی نانوسل (PV Nano Cell) یکی از شرکت‌های نوآوری در حوزه جوهرهای رسانا است. این شرکت اعلام کرد در نمایشگاه LOPEC شرکت می‌کند.

پی‌وی‌ نانوسل رهیافت‌های کامل خود را برای تولید انبوه قطعات الکترونیک چاپی در این نمایشگاه ارائه می‌کند. این شرکت قرار است آخرین دستاوردهای خود در بخش جوهر و چاپگرهای مجتمع، با تمرکز روی تولید انبوه، را به نمایش گذارد.

پی‌وی‌ نانوسل راهبردی ارائه می‌دهد که با استفاده از آن مشتریان می‌توانند پتانسیل‌های موجود در بخش الکترونیک چاپی را به تولید انبوه برسانند. اولین موفقیت در پیاده‌سازی چنین رهیافتی با همکاری شرکت دیپ‌تک (Dip-Tech) تحقق یافت. این شرکت جوهر و چاپگر برای استفاده در صنعت شیشه، معماری و خودروسازی تولید می‌کند که اخیرا با استفاده از جوهر پی‌وی‌نانوسل محصولات خود را بهبود داده است. پی‌وی‌نانوسل از جوهرهای مس و نقره موسوم به Sicrys برخوردار است. اولین تولید انبوه این جوهرها برای استفاده در صنعت خودروسازی به‌منظور تولید شیشه جلوی خودرو که حاوی الگوهای الکترونیک چاپی است، به کار گرفته شده‌است.

در حال حاضر، پی‌وی‌نانوسل جوهرهای مختلف و چاپگرهای تولید انبوه را به بازار عرضه کرده است. این شرکت بسته‌ی کاملی شامل دستورالعمل انجام کار و جزئیات مربوط به چگونگی استفاده از چاپگر و جوهر را برای تولید انبوه در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. در این بسته، اطلاعاتی نظیر ویژگی‌های جوهر، عوامل موثر در راه‌اندازی چاپگر، اصلاح چاپگر و مسائل مربوط به استفاده از فناوری درج شده‌است.

برای تولید انبوه، نیاز به بیش از ۴۰۰ کیلوگرم جوهر در سال است که پی‌وی‌نانوسل آن را در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهد.

پی‌وی‌نانوسل نوعی جوهر رسانای الکتریکی حاوی نقره تک بلوری را تجاری‌سازی کرده است که می‌تواند عملکرد ادوات الکترونیکی چاپی را بهبود دهد. از این جوهر می‌توان برای تولید انبوه ادوات الکترونیکی چاپی استفاده کرد. این جوهر بر پایه مس بوده و می‌تواند باکارایی و هزینه کم از آن برای تولید قطعات الکترونیکی استفاده کرد. Sicrys جوهری است که بدون تماس می‌تواند فرایند چاپ را انجام دهد. با این کار مقدار مصرف نقره در هر واحد کاهش یافته و همچنین پهنای ساختارهای ایجاد شده کم می‌شود. این جوهر می‌تواند دقت بالایی در ایجاد الگو در پی داشته باشد و کارایی پیل را بهبود دهد. علاوه‌بر این، نرخ آسیب دیدن سطح سیلیکون کم شده و میزان هدر رفت مواد کاهش می‌یابد این کار موجب کاهش هزینه‌های کل کار می‌شود.