ثبت سومین پتنت نانویی حوزه باتری در کانادا

مدیرعامل شرکت نانووان (Nano One) اعلام کرد که این شرکت سومین پتنت خود را در کانادا به ثبت رساند. این پتنت به موضوع ساخت کاتدهای تقویت شده با فناوری‌نانو به‌منظور استفاده در باتری‌های یون لیتیم است.

استفان کمپبل مدیرعامل شرکت نانووان (Nano One) اعلام کرد که این شرکت موفق به ثبت پتنتی با شماره ۲۹۰۵۹۸۴ در دفتر ثبت اختراعات کانادا شده‌است. این سومین پتنت نانووان در کانادا بوده و در مجموع دوازدهمین پتنت این شرکت در کشورهای مختلف جهان است.

کمپبل می‌گوید: «این پتنت برای نانووان اهمیت زیادی دارد چرا که به فرمولاسیون باتری‌ یون لیتیم به فناوری جدید ما مربوط می‌شود که اخیرا در شرکت نانووان توسعه یافته است. پیش‌ماده‌های این فناوری ترکیبی از چند فلز نظیر نیکل، کبالت و منگنز است که در دمای بالا درون کوره ترکیب می‌شوند. نانووان از راهبرد متفاوتی استفاده می‌کند تا بتواند لیتیم را به دیگر پیش‌ماده‌ها و فلزات اضافه کند. با این فناوری دیگر نیازی به استفاده از آسیاب و سایش نیست و می‌تواند فرآیند گرمادهی را کوتاه کند و در نهایت فرآیند تولید ساده‌تر شود.»

اوایل سال جاری نیز پتنت شماره ۱۰۱۸۹۷۱۹ در آمریکا به ثبت رسید که در آن توسعه فناوری تولید مواد کاتدی برای استفاده در باتری‌های یون لیتیم تشریح شده‌است. با این فناوری می‌توان از مقیاس پایلوت به سوی تولید انبوه حرکت کرد.

این نوآوری نتیجه همکاری شرکت نانووان با شرکت نورام (noram) است، شرکتی که از زیرمجموعه‌های BC Research بوده و حمایت دولت کانادا را نیز با خود دارد.

شرکت نانووان به ثبت پتنت‌های خود در کشورهای مختلف ادامه می‌دهد، در حال حاضر این شرکت در کشورهای کانادا، آمریکا، چین، کره‌، تایوان و ژاپن پتنت‌های خود را به ثبت رسانده است. این پتنت‌ها فناوری ساخت مواد مورد استفاده در باتری‌های یون لیتیم را پوشش داده و به کاربردهای مرتبط با باتری می‌پردازد. این شرکت بیش از ۳۰ پتنت را در کشورهای مختلف از جمله کشورهای اروپایی برای ثبت ارسال کرده است.

شرکت نانووان در حال توسعه فناوری پتنت شده در حوزه مواد مورد استفاده در باتری‌ها است تا نیاز موجود در بخش ذخیره انرژی را در محصولات مختلف تامین کند. این شرکت در حال توسعه فناوری برای تولید انبوه مواد مورد استفاده در ساخت کاتد است تا باتری‌های یون لیتیم به‌منظور استفاده در خودروهای الکتریکی و الکترونیک مصرفی تولید شود.