دریافت تاییدیه برای اعمال استاندارهای جهانی در تولید نانومواد

شرکت ورسارین موفق به دریافت تاییدیه از انجمن گرافن آمریکا شده‌است. این تاییدیه نشان می‌دهد که فرآیند و تجهیزات مورد استفاده این شرکت، استانداردهای جهانی این حوزه را رعایت کرده است. ورسارین اولین شرکتی است که موفق به دریافت این تاییدیه شده‌است.

ورسارین (Versarien) اعلام کرد که اولین شرکتی است که تاییدیه از برنامه «تولیدکنندگان گرافن تایید شده» دریافت کرده است.

این برنامه توسط انجمن گرافن آمریکا که سازمانی مستقل است، تدارک دیده شده‌است. این انجمن قصد دارد در قالب این برنامه، به بررسی و بازرسی فیزیکی خط تولید شرکت‌ها بپردازد، مروری برای کل فرآیند تولید داشته باشد، به‌صورت تصادفی از خط تولید‌ نمونه‌برداری کرده و در نهایت با کمک آزمایشگاه‌های بین‌المللی اقدام به مشخصه‌یابی نمونه‌ها کند. این برنامه براساس آخرین استانداردهای جهانی عمل کرده و با استفاده از این استانداردها به بررسی تولیدکنندگان گرافن، محققان و مصرف‌کنندگان می‌پردازد. همچنین این انجمن میزان دسترسی محصولات گرافنی در بازار را رصد می‌کند. این برنامه، ساز و کاری برای افزایش اعتماد کاربران و مصرف‌کنندگان را فراهم می‌آورد.

ترنسی بارکان از مدیران انجمن گرافن می‌گوید: « تجاری‌سازی موفقیت‌آمیز مواد گرافنی نیازمند توانایی تولید گرافن با ویژگی‌های مشخص است، همچنین باید بتوان این مواد را در مقیاس انبوه تولید نمود. مصرف‌کنندگان گرافن بدون استفاده از روش‌های گرانقیمت نمی‌توانند کیفیت محصول گرافنی را ارزیابی کنند و برای این کار باید تجهیزات پیچیده و تخصصی لازم در دسترس مصرف‌کننده باشد. در این برنامه که توسط انجمن گرافن تدارک دیده شده‌است، این ارزیابی انجام می‌شود. ما خوشحالیم که با آزمایشگاه ملی فیزیک (NPL) در این پروژه همکاری داریم که یکی از مراکز با امکانات زیاد در حوزه مترولوژی است. این مرکز تجهیزات و تخصص لازم برای آزمایش روی مواد گرافنی را در اختیار ما قرار داده ‌است.»

نیل ریکت، مدیرعامل شرکت ورسارین می‌گوید: « ما بسیار خوشحالیم که به‌عنوان اولین تولیدکننده گرافن در جهان موفق به دریافت این تاییدیه شدیم. این برنامه تایید می‌کند که تجهیزات، خط تولید و فرآیند مورد استفاده ما استانداردهای جهانی این حوزه را رعایت می‌کند. به اعتقاد من، این تاییدیه می‌تواند روی همکاری‌های ما با شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان تاثیر مثبتی داشته باشد.»