راه‌اندازی خط تولید سامانه رهایش نانوذره‌ای در کانادا

شرکت نانوسفیر خط تولید فناوری رهایش کانابیس (عصاره گیاه‌ شاهدانه) با استفاده از نانوذرات فسفولیپیدی را در کانادا راه‌اندازی می‌کند. شرکت دلتا ناین قرار است این خط تولید را مورد استفاده قرار دهد.

شرکت نانوسفیر خط تولید فناوری رهایش کانابیس (عصاره گیاه‌ شاهدانه) با استفاده از نانوذرات فسفولیپیدی را در کانادا راه‌اندازی می‌کند. شرکت دلتا ناین قرار است این خط تولید را مورد استفاده قرار دهد.

نانوسفیر (NanoSphere) اعلام کرد که این شرکت در حال راه‌اندازی خط تولید جدیدی در کانادا برای شرکت دلتا ناین (Delta 9) است. رابرت ساتون مدیرعامل شرکت نانوسفیر می‌گوید: «ما در حال تلاش هستیم تا بتوانیم این خط تولید را در ماه آوریل راه‌اندازی کنیم، ما به دنبال دریافت تاییدیه نهایی اولین فروش خود پیش از آغاز تابستان هستیم. این اولین باری است که محصولات مرتبط با کانابیس ما به شرکتی در خارج ازآمریکا فروخته می‌شود که این موضوع برای ما بسیار هیجان‌انگیز است.»

نانوسفیر در ژانویه ۲۰۱۹ قراردادی با شرکت دلتا نانین (Delta 9) منعقد کرد که با این قرارداد مسیری برای ورود محصولات نانوسفیر به بازار کانادا باز می‌شود.

چندی پیش شرکت نانوسفیر، پتنتی با شماره ۱۰۰۲۸۹۱۹ در آمریکا به ثبت رساند که در آن فناوری رهایش کانابیس از طریق نانوذرات فسفولیپیدی تشریح شده‌است. این فناوری به سامانه NanoSphere Delivery System™ شهرت دارد.

این دو شرکت در حال کار روی اولین تولید این محصول در کانادا هستند تا نانوذرات حاوی کانابیس را در بازار کانادا عرضه کنند. جان آربوتنوت مدیرعامل شرکت دلتا ناین می‌گوید: «این خط تولید جدید که ما در حال توسعه آن هستیم، بخش کلیدی از راهبرد ما برای تبدیل شدن به یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه کانابیس است. ما به سرعت در حال گسترش شبکه فروش هستیم و مرحله بعدی ما، افزایش تعداد توزیع‌کنندگان محصولات کانابیس است.»

در این فناوری از نانوکپسوله‌کردن برای بهبود اثربخشی و عملکرد کانابیس استفاده می‌شود. شرکت نانوسفیر از غشاء فسفولیپیدی برای انتقال کانابیس از پوست یا بزاق به جریان خون در مدت زمان چند دقیقه استفاده می‌کند. به دلیل استفاده از این سامانه می‌توان اثربخشی کانابیس را سرعت داد، دوز دقیق مورد نیاز را اعمال کرد و در نهایت زیست‌فعالیت کانابیس را ارتقاء داد.

به اعتقاد مسئولان شرکت نانوسفیر، این فناوری می‌تواند شکل کاملا جدیدی از داروها را به وجود آورد. این شرکت انتظار دارد تا اواخر ماه مارس یا اوایل اپریل در محل خط تولید حضور داشته باشند تا مراحل نهایی نصب تجهیزات را تسهیل کنند.