عرضه تجاری نانوزیست‌آنتنی که درد را کاهش می‌دهد

عرضه تجاری نانوزیست‌آنتنی که درد را کاهش می‌دهد

استارت‌آپی موفق به ساخت نانوزیست‌آنتنی شده است که می‌تواند درد را تسکین دهد. این آنتن با داشتن نانوخازن‌ها می‌تواند روی سیستم عصبی تاثیر گذاشته و درد را تسکین دهد. این محصول از ماه جولای به بازار عرضه می‌شود.

استارت‌آپ کایلو لبز (Kailo Labs) نانومحصول خود را آماده عرضه به بازار دارد، عده‌ زیادی این محصول را پیش‌خرید کرده‌اند، محصولی که قرار است عرضه آن از ماه جولای آغاز شود.

بنیان‌گذار کایلو می‌گوید: «درد مشکلی بزرگ است، هزاران نفر در تحقیقات اولیه ما شرکت کردند که واکنش همه آن‌ها به این فناوری یکسان بود، آن‌ها از عملکرد این فناوری در تسکین درد بسیار شگفت‌زده شده بودند. این دستگاه برای تسکین دردهای مزمن درازمدت طراحی شده است.»

برخلاف محصولات رایج موجود در بازار، این دستگاه هیچ دارویی وارد بدن نمی‌کند در عوض کایلو حاوی میلیاردها نانوخازن بوده که همانند آنتن زیستی عمل می‌کند. این دستگاه از عملکرد بدن برای تسکین درد پشتیبانی می‌کند.

یکی از استفاده‌کنندگان این فناوری که مرد ۵۳ ساله است می‌گوید: «من درد شدیدی در ناحیه پا داشتم که در طول یک دهه گذشته هر روز صبح با آن مواجه می‌شدم. اما بعد از استفاده از این فناوری درد کاملا از بین رفت.»

ساخت این دستگاه با هدف تولید آنتن مخابراتی در آزمایشگاه کایلو آغاز شد اما بعد مشخص شد که این فناوری امکان تسکین درد را دارا است. یکی از مخترعان این فناوری که دچار شکستگی دنده بود به‌صورت اتفاقی متوجه شد که این آنتن مخابراتی می‌تواند درد بخش شکسته شده را در قفسه سینه تسکین دهد. از آنجا بود که کاربرد این آنتن به دستگاه تسکین درد تغییر کرد.

کایلو با قرار دادن در جایی میان مغز و محل درد، عمل می‌کند. همین که کاربر محل صحیح استفاده را پیدا کرد، تسکین درد در مدت زمان چند ثانیه انجام می‌شود. در صورتی که این دستگاه در محل صحیحی قرار گیرد، با نرخ موفقیت ۹۰ درصد می‌تواند در مدت زمان ۱۴ روز به بیشینه کارایی خود برسد.

این دستگاه اولین نانوبیوآنتنی است که می‌تواند درد را کاهش دهد.