تفاهم‌‌نامه‌ای برای تولید نانومحصولات در چین

تفاهم‌‌نامه‌ای برای تولید نانومحصولات در چین

شرکت ورسارین قراداد همکاری مشترک با یک موسسه چینی آغاز کرده که براساس این قرارداد ورسارین شعبه‌ای در چین تاسیس خواهد کرد تا تولید مواد دوبعدی و محصولات گرافنی را در چین آغاز کند.

شرکت ورسارین (Versarien) به‌عنوان گروه مهندسی مواد پیشرفته اعلام کرد این شرکت قرارداد همکاری مشترک با موسسه فناوری گرافن پکن منعقد کرده تا با همکاری مشترک روی توسعه محصولات گرافنی شرکت ورسارین در چین اقدام کنند.

موسسه فناوری گرافن پکن در سال ۲۰۱۷ با همکاری دولت پکن پایه‌گذاری شد و نزدیک به یک دهه در حوزه گرافن فعالیت دارد. موسسه فناوری گرافن پکن و موسه ملی گرافن در دانشگاه منچستر همکاری مشترک داشته به طوری که در طول ۵ سال گذشته روی پروژه‌های مشترک با هم کار کرده‌اند.

این توافق‌نامه همکاری مشترک طی نشستی ۱۴ آوریل سال ۲۰۱۹ در شنژن چین امضاء شد که در این نشست نمایندگان موسسه فناوری گرافن پکن و دولت چین و بریتانیا حضور داشتند. این قرارداد براساس منافع طرفین تدوین شده و طی آن شرکت ورسارین اقدام به تاسیس یک شعبه در چین می‌کند. این شعبه قرار است اقدام به تولید تمام محصولات گرافنی و مواد دوبعدی ورسارین در چین کند و این محصولات در بازار چین به مشتریان عرضه می‌شود، مشتریانی که با موسسه فناوری گرافن پکن همکاری دارند.

این قرارداد توسعه همکاری ورسارین را با دیگر شرکت‌های چینی محدود نمی‌کند و ورسارین می‌تواند با تولیدکنندگان و صاحبان کسب‌وکار در چین همکاری داشته باشد.

براساس این قرارداد، موسسه فناوری گرافن پکن حمایت مالی از شرکت ورسارین خواهد کرد تا این شعبه جدید را تاسیس کند و در نهایت بخشی از سرمایه شعبه جدید را به خود اختصاص خواهد داد. در حال حاضر دو شرکت در حال مذاکرات تکمیلی درباره این همکاری مشترک هستند که نتایج آن به زودی منتشر می‌شود.

نیل ریکتس، مدیرعامل شرکت ورسارین می‌گوید: «ما بسیار خوشحالیم که به این توافق دست‌ یافتیم. این همکاری مشترک می‌تواند فرصت‌های بزرگی برای شرکت ما به دنبال داشته باشد و ما مشتاقانه منتظر پیشرفت در مذاکرات و تداوم همکاری هستیم.»