عرضه ضدزنگ نانویی در نمایشگاه صنعت ریل

عرضه ضدزنگ نانویی در نمایشگاه صنعت ریل

شرکت نوآوران نانو صنعت معین قصد دارد با شرکت در نمایشگاه صنعت ریلی پوشش ضدزنگ نانویی را که پیش از در چند طرح و پروژه عمرانی مورد استفاده قرار گرفته، به علاقه‌مندان عرضه کند.

این ضدزنگ نانویی با اضافه شدن به رنگ، موجب افزایش مقاومت در برابر خوردگی در پابندهای راه‌آهن و سازه‌های فلزی در نتیجه افزایش دوام آن‌ها می‌شود.

محمدرضا محمودیان، رئیس هیئت‌مدیره شرکت نوآوران نانو صنعت معین در مورد این ضدزنگ نانویی می‌گوید: «با نصب و راه‌اندازی تجهیزات خط تولید، از سال گذشته تولید این ضدزنگ‌ها آغاز شده است و نمایشگاه صنعت ریلی فرصت مناسبی برای معرفی دستاوردها و توانمندی‌های شرکت نوآوران نانوصنعت معین است. همچنین در این نمایشگاه از یک رنگ نانویی رونمایی خواهد شد.»

دکتر محمودیان درباره عملکرد شرکت می‌گوید: «نمونه‌ای از ضدزنگ‌های نانویی به شرکت راه‌آهن کرمان-زاهدان فروخته شد و ۱۰۰۰ قطعه پابند و پیچ رنگ پوشش داده‌ شده است. بعد از گذشت ۲۰ ماه از پوشش‌دهی این قطعات با ضدزنگ نانویی، نتایج از سوی شرکت راه‌آهن مطلوب گزارش شده است. نمونه‌هایی از این ضدزنگ نانویی نیز به راه‌آهن طبس داده شد که نتایج اولیه مثبت بوده است. تلاش داریم تا با استنادبه این نتایج در حاشیه نمایشگاه صنعت ریلی وارد مذاکره برای عقد قرارداد با راه‌آهن شویم تا از این ضدزنگ‌ها در خطوط ریلی استفاده شود.»

عضو هیئت‌علمی دانشگاه فرهنگیان می‌افزاید: «سال گذشته از طریق دانشگاه آزاد واحد مسجد سلیمان طرحی برای ایجاد خاصیت ضدخوردگی در لوله‌های مورد استفاده در سد شهید عباسپور دریافت کردیم که این ضدزنگ‌ نانویی برای این کار پیشنهاد شد. نمونه اولیه برای پوشش‌دهی خطوط آب در سدشهید عباسپور تحویل داده شده که منتظر نتیجه ارزیابی نهایی هستیم.»

دکتر محمودیان می‌گوید: «پروژه راه‌آهن از طریق پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی به شرکت نوآوران نانو صنعت معین معرفی شد و در ادامه یک شرکت تانکرسازی نیز از طرف پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی برای استفاده از ضدزنگ نانویی به ما معرفی شد. امیدواریم که در این نمایشگاه بتوانیم قراردادهای فروش با شرکت‌ها و پروژه‌های عمرانی منعقد کنیم.»

از مزایای این محصول می‌توان به این موارد اشاره کرد: افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصد خاصیت ضدخوردگی و کاهش نیاز به رنگ‌آمیزی مجدد، میزان استفاده از این ماده در رنگ و ضدزنگ بسیار پایین بوده و بنابراین از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه است،٧٠ درصد اجزای ماده مصرفی، مواد سبز و زیست‌سازگار است، می‌تواند به آستر اضافه شود و ضدزنگ و پرایمر را کاهش داده یا حذف کند، قابلیت استفاده از آن بدون هیچ‌گونه تغییری در خط تولید.

شرکت نوآوران نانو صنعت معین در سال ۱۳۹۵ تأسیس شده‌است و در زمینه‌ی تولید، توزیع و فروش مواد افزودنی مبتنی بر فناوری نانو به رنگ رزین و تمامی اپوکسی‌های موجود در بازار و تحقیق و توسعه در حوزه‌ی فناوری نانو فعالیت می‌کند.