قراردادی برای واگذاری امتیاز توزیع نانوحامل دارویی

قراردادی برای واگذاری امتیاز توزیع نانوحامل دارویی

شرکت نانوسفیر امتیاز توزیع نانوحامل دارویی خود را به شرکت استت‌شیلدتکنولوژی واگذار کرد. با این کار دامنه بازار این شرکت گسترش بیشتری پیدا می‌کند.

شرکت نانوسفیر هلث‌ساینس (NanoSphere Health Sciences) اعلام کرد که قراردادی با شرکت استت‌شیلد‌تکنولوژی منعقد کرده تا امتیاز فروش نانومحصول خود را به این شرکت واگذار کند. نانوسفیر صاحب فناوری پتنت شده‌ای موسوم به NanoSphere Delivery System™ است که در آن از نانوذرات برای رهایش ترکیبات دارویی استفاده می‌شود.

نانوسفیر موفق به تولید نسل جدیدی از سامانه‌های رهایش دارو شده و این فناوری را به شماره ۹۹۲۵۱۴۹ و ۱۰۰۲۸۹۱۹ در دفتر اختراعات آمریکا به ثبت رسانده است. این شرکت از ساختارهای لیپیدی برای تولید نانوذرات استفاده کرده و این نانوذرات امکان رهایش ترکیبات دارویی، مواد مغذی، ترکیبات آرایشی، روغن شاهدانه و دیگر مواد زیستی را دارا هستند.

این فناوری ثبت شده، ۱۶ نوع ساختار نانوذره‌ای لیپیدی را تحت پوشش قرار می‌دهد که می‌توان آن را در بخش‌های سلامت مورداستفاده قرار داد. همچنین این فناوری برای رهایش مواد دارویی قابل استفاده است.

اخیرا شرکت نانوسفیر موفق به ثبت پتنتی در دفتر ثبت اختراعات کانادا شده است. ثبت این پتنت به توسعه بازار شرکت نانوسفیر کمک شایانی می‌‌کند.

در صنعت شاهدانه، این شرکت محصولی به نام Transdermal NanoSerum دارد که در حال حاضر در ایالت‌هایی نظیر کلرادو و کالیفرنیا توزیع شده و قرار است در ایالت‌های دیگر نیز این محصول پخش شود. نانوسفیر درصدد توزیع این محصول در کشورهای دیگر نظیر کانادا است. NanoSerum ترکیبات موجود در گیاه‌ شاهدانه را از طریق پوست رهاسازی می‌کند، این روش یکی از روش‌های ایده‌آل برای تسکین درد و التهاب است و می‌توان از آن برای مقابله با مشکلاتی نظیر بی‌خوابی، استرس و اضطراب استفاده کرد.

نانوکپسوله کردن به شدت زیست‌فعالیت این ماده را افزایش داده و همچنین نقش مهمی در بهبود ایمنی و جذب آن دارد و در نهایت اثرات منفی جانبی آن را کاهش می‌دهد.

رابرت ساتون مدیرعامل شرکت نانوسفیر می‌گوید: «این همکاری مشترک با استت نشان می‌دهد ما گامی دیگر در مسیر رشد برداشته‌ایم. امیدوارم این فناوری بتواند به سربازان کهنه‌کار کمک کند. این قرارداد به ما کمک می‌کند تا بتوانیم مزیت‌های این فناوری را به دست مخاطب برسانیم.»