ارائه فناوری نانوکپسوله کردن روغن شاهدانه

ارائه فناوری نانوکپسوله کردن روغن شاهدانه

شرکت اینفیوزید بای ‌اپیک فناوری برای نانوکپسوله کردن روغن کانابیدول (CBD) ارائه کرده که می‌تواند فعالیت این روغن را افزایش دهد و جذب آن را در بدن تسریع کند.

شرکت اینفیوزید بای ‌اپیک (Infused By Epic) فناوری جدیدی به بازار عرضه کرده که می‌تواند تغییرات شگرفی در حوزه روغن‌های کانابیدول (CBD) ایجاد کند. با این فناوری می‌توان این روغن را در آب محلول کرد و به‌صورت محلول نانوکپسوله شده و حتی پودری درآورد.

محصولات نهایی دارای قابلیت‌های بالایی بوده و از نقطه نظر زیستی فعال خواهند بود. بنابراین، این شکل از روغن جذب بالایی از طریق استفاده خوراکی، چشمی و تزریق پوستی خواهد داشت و می‌توان گفت که نسبت به روش‌های رهایش دیگر، این روش اثربخشی بالاتری دارد.

چرا این موضوع مهم است؟ روغن و آب با هم ترکیب نمی‌شوند این در حالی است که ۷۰ درصد بدن را آب تشکیل داده و ۹۰ درصد درون سلول‌ها آب است. در نتیجه، محصولات روغنی حاوی کانابیدول به سختی هضم و جذب می‌شوند و زمان زیادی لازم است تا اثرات خود را روی بدن نشان دهند. بنابراین در طول این مدت اثربخشی روغن کاهش می‌یابد.

اما این فناوری جدید موجب شده تا فعالیت زیستی روغن ۵ برابر بیشتر شده و سریع‌تر از روش‌های رایج جذب می‌شود. این فناوری موجب جذب بهتر از طریق سیستم گردش خون که مبتنی بر آب است، خواهد شد. با این فناوری می‌توان روغن را وارد نوشیدنی، غذا، کرم و ژل‌ها کرد. براساس اطلاعات منتشر شده توسط این شرکت، این روش به تولیدکننده اجازه می‌دهد تا درصد بالاتری از روغن را وارد بدن مصرف کننده کنند.

دایانا استار لانگلی بنیان‌گذار این شرکت، کارآفرین حوزه پزشکی است که این شرکت را برای استفاده فناوری‌نانو در تسریع ورود روغن‌های کانابیدول به بازار، تاسیس کرده است.

روغن CBD به ‌دلایل مزایا و فوایدی که دارد، طرفداران زیادی پیدا کرده ‌است، به‌طوری که بسیاری از ورزشکاران برای تقویت عضلات خود به سراغ این روغن‌ها می‌روند. استفاده از این روغن به آن‌ها کمک می‌کند تا موفقیت‌های بیشتری در فعالیت‌های ورزشی داشته باشند. از آنجایی که تقاضا برای این روغن رو به افزایش است، شرکت‌ها به دنبال تولید کپسول برای استفاده‌ ساده‌تر این روغن‌ها هستند. این کپسول‌ها به‌صورت مکمل غذایی استفاده می‌شوند. در حال حاضر تقاضا برای استفاده از روغن شاهدانه در میان ورزشکاران بیشتر شده که دلیل این امر، خروج این روغن از لیست مواد نیروزا و ممنوع است؛ بنابراین فرصت خوبی برای ورزشکاران است تا از مزیت‌های این روغن استفاده کنند.