عمان، عراق و کویت مقاصد صادراتی نانومنسوجات ایرانی

عمان، عراق و کویت مقاصد صادراتی نانومنسوجات ایرانی

عمان، عراق و کویت مقاصد صادراتی نانومنسوجات شرکت کاسپین جوراب در سال ۹۷ بوده است. بازاریابی مشتریان کویتی و عراقی در یازدهمین نمایشگاه فناوری‌نانو انجام شده است.

شرکت کاسپین جوراب یکی از تولیدکنندگان محصولات نانویی در حوزه نساجی، موفق به صادرات نانومحصولات خود به کشورهای عمان، عراق و کویت شده است.

رحیم حجتی، مدیرعامل شرکت کاسپین جوراب می‌گوید: «سال گذشته موفق به صادرات محصولات خود به چند کشور همسایه شدیم. عمان، عراق و کویت از جمله مقاصد صادراتی منسوجاتی نانویی ما بودند.»

مهندس حجتی درباره راهبردهای گسترش بازار خارجی این شرکت می‌گوید: «شرکت در نمایشگاه‌ها یکی از راهبردهای اصلی شرکت کاسپین جوراب برای بازاریابی محصولات است. در یازدهمین نمایشگاه فناوری‌نانو که در سال گذشته برگزار شد موفق به مذاکره با خریدارانی از عمان و کویت شدیم و این مذاکرات منجر به صادرات نانومحصولات ما به این دو کشور شد. نمایندگانی نیز برای بازاریابی به کشور عراق فرستاده‌ بودیم که این کار نیز نتیجه‌بخش بود و در نهایت صادرات به عراق نیز انجام شد. برای توسعه بازار به دیگر کشورها نیز تلاش‌هایی انجام شده و برنامه‌هایی برای این کار داریم.»

وی درباره راهبردهای فروش در داخل کشور می‌گوید: «برای معرفی بهتر محصولات خود، اقدام به راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی به نام بیرانوشاپ کرده‌ایم تا از طریق این فروشگاه معرفی و توزیع محصولات به صورت مستقیم انجام شود و مصرف‌کننده بتواند به راحتی و بدون واسطه خرید خود را انجام دهد.»

مدیرعامل شرکت کاسپین جوراب درباره محصولات این شرکت می‌گوید: «کاسپین جوراب محصولات متنوعی دارد که از آن جمله می توان به جوراب‌های آنتی‌باکتریال، لباس تب‌نمای نوزاد، پیش‌بند چربی‌گریز، حوله‌های سوپرجاذب آنتی‌باکتریال اشاره کرد. پیش‌بند چربی‌گریز قابلیت دفع هرگونه چربی را با خاصیت آنتی‌باکتریال دارد که از تجمع میکروب پیرامون نوزاد جلوگیری می‌کند. حوله‌های سوپر جاذب با جذب سریع آب باعث طراوت و شادابی پوست می‌‌شود که از قابلیت جذب بسیار بالایی نسبت به حوله‌های موجود در بازار برخوردار است. این حوله با قدرت آنتی‌باکتریال از انتقال باکتری‌ها روی پوست جلوگیری می‌کند. در تولید این محصولات از نانوسیلیکا و نانوذرات کیتوسان استفاده شده است که این مواد نیز توسط خود شرکت کاسپین جوراب تولید می‌شود. در واقع نانومواد مورداستفاده در محصولات در خود شرکت تولید شده و برای این محصولات نیز گواهی‌نانومقیاس دریافت شده است.»