سفارش خرید گرافن برای استفاده در حفر چاه نفت و گاز

سفارش خرید گرافن برای استفاده در حفر چاه نفت و گاز

شرکت ورسارین از یکی از شرکت‌های آمریکایی فعال در حوزه نفت و گاز سفارشی برای خرید گرافن دریافت کرد. این سفارش بعد از تست‌های اولیه روی این محصول، داده شده است. قرار است از این گرافن برای کمک به بهبود فرآیند حفر چاه استفاده شود.

شرکت ورسارین (Versarien) اولین سفارش خود را از یک مشتری آمریکایی دریافت کرد. ظاهرا این شرکت آزمون‌های آزمایشگاهی و تست‌های صنعتی خود را پیش از این انجام داده و نتایج موفقیت‌آمیزی به‌دست آورده است. پس از انجام این آزمون‌ها، این مشتری اقدام به خرید ۱۲ کیلوگرم گرافن خالص کرده است.

این مشتری جدید ورسارین قصد دارد تا از مواد گرافنی در سوراخ‌کاری و حفر چاه استفاده کند. در صورتی که استفاده از گرافن در این پروژه موفقیت‌آمیز باشد، ورسارین انتظار دارد که سفارش‌های بعدی نیز انجام شود.

نیل ریکتس، مدیرعامل شرکت ورسارین می‌گوید: «ما بسیار خوشحالیم که این سفارش را دریافت کردیم، سفارشی که بعد از تست موفق محصول ما داده شده است. این سفارش موید این مطلب است که گرافن را می‌توان در حوزه‌های مختلف استفاده کرد. کاوش نفت و گاز یکی از حوزه‌هایی است که همیشه به دنبال فناوری‌های جدید بوده تا بتواند فرآیند حفر چاه را بهبود دهد. با این کار می‌توان به منابع جدیدی دسترسی پیدا کرد. هر پیشرفتی دراین مسیر موجب کاهش هزینه‌های استخراج و مزایای زیست‌محیطی خواهد بود و ما خوشحالیم که گرافن شرکت ورسارین می‌تواند نقشی در این فرآیند ایفا کند. ما معتقدیم که جایگاه مناسبی در بازار به‌دست آورده‌ایم و می‌توانیم مشتریان زیادی در حوزه نفت و گاز داشته باشیم.»

پیش از آن نیز ورسارین قراردادی با تونگسو اپتوالکترونیک به امضاء رسانده بود که در آن دو شرکت توافق‌ کردند تا وارد همکاری راهبردی در بخش استفاده‌ صنعتی از گرافن شوند. شرکت تونگسو اپتوالکترونیک در حوزه‌‌ مواد مورداستفاده در نمایشگر فعالیت دارد و اپتوالکترونیک حوزه‌ تخصصی آن‌ها است. ورسارین روی همکاری‌های مشترک تأکید زیادی دارد. این شرکت به‌‌ دنبال تولید گرافن، مواد فتوالکتریکی مورد استفاده در نمایشگر، توسعه‌‌ خودروهای برقی، فناوری‌های ذخیره‌‌‌ انرژی، سامانه‌های روشنایی LED و مواد مدیریت گرمایی مبتنی بر گرافن است.