۱۱ شرکت به کنسرسیوم تحقیقات نانو MIT پیوستند

۱۱ شرکت به کنسرسیوم تحقیقات نانو MIT پیوستند

۱۱ شرکت به کنسرسیوم MIT.nano پیوستند تا با همکاری این مرکز به توسعه فناوری‌نانو کمک کنند. شرکت ادواردز، IBM و DOW از جمله شرکت‌های عضو این کنسرسیوم هستند.

مرکز MIT.nano اعلام کرد که یازده شرکت به جمع کنسرسیوم این مرکز پیوسته‌اند تا با همکاری MIT.nano روی توسعه فناوری‌نانو مشارکت داشته باشند.

MIT.nano در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شد تا از تحقیق و توسعه در حوزه فناوری‌نانو پشتیبانی کند. این مرکز زیرساخت‌های لازم برای حمایت از محققان دانشگاهی و صنعتی که در حوزه نانو فعالیت دارند را فراهم می‌کند. به اعتقاد ولادمیز بولویچ، از بنیان‌گذاران MIT.nano، تشکیل این کنسرسیوم گام مهمی در مسیر حمایت از تحقیقات نانو است. بولویچ می‌افزاید: «هرچند اعضاء ما از صنایع مختلفی می‌آیند، اما همه آن‌ها برای یک هدف در MIT.nano جمع شده‌اند، آن‌ها آمده‌اند تا از توانمندی فناوری‌نانو برای غلبه بر چالش‌های بزرگ بشر استفاده کنند. ما بسیار خوشحالیم که این گروه متشکل از شرکت‌های مختلف در کنسرسیوم MIT.nano شکل گرفته است. این مشارک جمعی به MIT.nano کمک می‌کند تا با انجام ماموریت خود، دنیای بهتری ایجاد کند.»

شرکت‌هایی که در این کنسرسیوم به گردهم آمده‌اند به دو شکل می‌توانند به ماموریت این کنسرسیوم کمک کنند. اول این که تخصص و تجربه‌های صنعتی و بازار خود را برای حل مشکلات به اشتراک بگذارند تا در نهایت راهکار‌هایی برای حل مسائل به‌دست آید. دوم اینکه، این شرکت‌ها به‌عنوان تامین‌کنندگان ابزارهای پیشرفته و فناوری‌های صنعتی از پروژه‌های MIT.nano حمایت می‌کنند. در مقابل، این شرکت‌ها می‌توانند از مزایای آتی این همکاری با MIT.nano استفاده کنند. اولین میوه این همکاری، آگاهی از فناوری‌های نوآورانه فنی در موسسه فناوری ماساچوست است که این کار از طریق برگزاری سمینارها و رویدادهای مختلف انجام می‌شود. اعضاء می‌توانند این دستاوردها را به‌صورت یک برنامه همکاری مشترک درآورده و در قالب استارت‌آپ یا دیگر اشکال همکاری مشترک درآورند. همچنین این شرکت‌ها می‌توانند نمایندگانی را در MIT به‌عنوان دانشمند بازدیدکننده داشته باشند تا در گروه‌های تحقیقاتی حضور داشته و از فعالیت‌های تحقیقاتی این موسسه باخبر باشند. از سوی دیگر، این شرکت‌ها می‌توانند با نیروهای نخبه MIT ارتباط برقرار کنند.

شرکت ادواردز، آی‌بی‌ام، ان ای سی و داو از جمله شرکت‌های حاضر در این کنسرسیوم هستند.