ماهنامه فناوری نانو

دویست و پنجاه و نهمین شماره ماهنامه فناوری‌نانو منتشر شد

دویست و پنجاه و نهمین شماره ماهنامه فناوری‌نانو با نگاهی به جدیدترین اخبار، دستاوردها و گزارش‌های تخصصی حوزه فناوری‌نانو منتشر شد. مصاحبه با یک کسب و کار نانویی در حوزه دارو، انتشار گزارش صنعتی، ده‌ها خبر داخلی و خارجی در بخش پژوهش، صنعت و بازار از جمله مطالب این شماره از ماهنامه است.

در این شماره از ماهنامه مصاحبه‌ای با عنوان چالش‌های یک شرکت داروساز نانویی منتشر شده که در آن دکتر محمودرضا جعفری، بنیان‌گذار شرکت اکسیرنانوسینا به تشریح فراز و نشیب‌های یک کسب‌وکار نانویی در حوزه دارو پرداخته است. است. این مصاحبه دارای محورهای مختلفی است که از جمله آن می‌توان به انتخاب مشتری، فروش به مشتریان دولتی و خصوصی، کانال توزیع محصولات، مدل درآمدی، فروش دانش فنی، تعامل با دانشگاه و جذب نیروی انسانی تحصیل کرده و فرضیات مخاطره‌آمیز اشاره کرد. پرداختن به این موضوعات ابعاد و پیچیدگی طراحی مدل کسب‌وکار این شرکت داروساز نانویی را روشن کرده و لزوم بررسی و تحلیل تمامی فرضیات کسب‌وکار و اعتبارسنجی آن‌ها قبل از اجرا را به خوبی نشان می‌دهد.

در بخش نانو در ایران، به برخی از دستاوردهای شرکت‌های نانویی ایرانی پرداخته می‌شود، فروش رنگ‌های ضدخوردگی ایرانی، بهبود وضعیت فیلترها با فناوری نانو، توسعه فیلترهای نیروگاهی برای زدایش ذرات آلاینده از خروجی نیروگاه‌ها، ارتقاط صنعت آلومینیوم با کمک نانوپوشش و رسوخ نانو در منسوجات تولیدی در ایران از جمله دستاوردهای شرکت‌های ایرانی است که در این شماره به آن پرداخته می‌شود.

در بخش صادرات محصولات نانویی ایران نیز اخباری در خصوص رشد ۶۰ درصدی صادرات محصولات نانویی لوله و اتصالات، صادرات فرش نانویی به ۲۵ کشور جهان و صادرات ۷۰ تُن حوله نانویی به کشورهای همسایه منتشر شده است.

در بخش محصولات فناوری‌نانو ایرانی به معرفی اجاق گاز نانوی آسان پاک‌شو پرداخته شده و یک گزارش صنعتی نیز در حوزه صنعت الکترونیک چاپی در این شماره درج شده است.

درج مقالات علمی، اخبار پژوهشی داخلی و خارجی از دیگر بخش‌های خواندنی در این شماره از ماهنامه فناوری‌نانو است.

برای دریافت این شماره، به این صفحه مراجعه کنید.