قراردادی به‌منظور استفاده از نانوجاذب برای تصفیه لجن‌های حاوی نفت

قراردادی به‌منظور استفاده از نانوجاذب برای تصفیه لجن‌های حاوی نفت

دایرکتا پلاس با انعقاد قراردادی با یک شرکت بین‌المللی نفت و گاز، به این شرکت کمک می‌کند تا با استفاده از فناوری نانوجاذب خود، آب‌های آلوده به مواد هیدروکربنی را تصفیه کند.

دایرکتا پلاس (Directa Plus) اعلام کرد که موفق به انعقاد قراردادی با یکی از شرکت‌های فعال در حوزه نفت خام در اروپا شده است تا از فناوری Grafysorber این شرکت، برای تصفیه هزاران مترمکعب از لجن‌هایی که به‌صورت محصول جانبی به‌دست آمده استفاده شود. این قرارداد ارزش هزار یورویی دارد.

دایرکتاپلاس قرار است خدمات کاملی به این مشتری ارائه کند که یک شرکت نفت و گاز بین‌المللی است، این خدمات شامل ارائه واحد تصفیه سیار و انجام فرآیند تصفیه است.

انتظار می‌رود که استفاده از فناوری Grayfysorber موجب بهبود فرآیند تولید و کاهش هزینه‌ها شود. جیولیو سزارو، از مدیران شرکت دایرکتا پلاس می‌گوید: «راهبرد تجاری‌سازی ما برای یکی از حوزه‌های مهم زیست‌‌محیطی آن است که رهیافت کاملی به این مشتری بین‌المللی ارائه کنیم که این رهیافت براساس فناوری پتنت شده Grayfysorber است. اولین چیزی که امیدوارم به‌دست آوریم این است که به‌عنوان یکی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات به شرکت‌های نفت و گاز شناخته شویم. ما به دنبال توسعه کسب‌وکار خود در سطح منطقه و جهان هستیم.»

فناوری Grayfysorber از گرافن برای تصفیه آب‌های آلوده به مواد هیدروکربنی استفاده می‌کند. دایرکتا پلاس اعلام کرده که این فناوری می‌تواند موثرتر از فناوری‌های رایج باشد و ۱۰۰ برابر قدرت جذب بیشتری از وزن خود را برای جذب آلاینده‌های نفتی دارد. این یک محصول تجدیدپذیر، غیراشتعال و با قابلیت استفاده مجدد است.

در طول چند سال گذشته، دایرکتا پلاس روی ساخت جاذب‌های محیط‌‌زیست کار کرده تا بتواند آلاینده‌های روغنی را از آن بزداید. همچنین این شرکت به دنبال حذف مواد سمی و قابل اشتعال از محیط‌‌زیست بوده و قصد دارد تا روغن جذب شده را دوباره بازیافت کند که ماحصل آن فناوری Grafysorber بوده که حاوی نانوساختارهای کربنی است که با استفاده از آن مواد نفتی از آب زدوده می‌شود. Grafysorber اولین بار توسط یک شرکت رومانیایی مورد استفاده قرار گرفت که با آن ۳۰ هزار مترمکعب آب آلوده به هیدروکربن‌های نفتی جمع‌آوری شد.