بهبود کیفیت لایه‌های محافظ شیشه با فناوری‌نانو

بهبود کیفیت لایه‌های محافظ شیشه با فناوری‌نانو

سی‌باند سیستم اعلام کرد فناوری پوشش لایه نازک مورد استفاده در شیشه‌ها را ارتقاء داده است. این پوشش‌ها روی پنجره‌ها قرار می‌گیرند تا مقاومت آن‌ها را افزایش دهند. همچنین سی‌باند قراردادی برای تامین نیاز یکی از شرکت‌های تولیدکننده فیلم‌های لایه نازک منعقد کرده است.

سی‌باند سیستم (C-Bond System) اعلام کرد که این شرکت موفق به توسعه فناوری جدیدی برای تولید لایه‌های نازک مورد استفاده در پنجره‌های بزرگ شده است. همچنین سی‌باند قرارداد جدیدی را برای تامین مواد خام مورد نیاز یکی از تولیدکنندگان فیلم‌های لایه‌نازک منعقد کرده است.

فیلم‌های لایه‌نازک تولید شده در این شرکت دارای مزایای فنی و بصری متعددی است. همچنین این فیلم‌ها از منظر زیبایی نیز بسیار جذاب هستند. شرکت سی‌باند راهکاری برای بهبود عملکرد این فیلم‌ها با استفاده از افزایش چسبندگی، کاهش زمان چسبیدن و ایجاد خواص ضد مه ارائه کرده است که می‌تواند عملکرد پنجره‌ها را ارتقاء دهد. این فناوری دارای کاربرد در بازارهای متعدد است.

اسکات سیلورمن، مدیرعامل شرکت سی‌باند می‌گوید: «ما بسیار خوشحالیم که از سوی یکی از تولیدکنندگان برای تامین نیازهای این شرکت انتخاب شدیم. یکی از مزایای سی‌باند این است که فناوری قابل پذیرش در حوز‌ه‌های مختلف را دارا است. همچنین این تیم می‌تواند فرمولاسیون این فناوری را به‌گونه‌ای اصلاح کند که برای استفاده توسط مشتریان مختلف مناسب باشد؛ بنابراین، این فناوری قابل استفاده در صنایع مختلف است.»

شرکت سی‌باند یکی از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری‌نانو است که در بخش تقویت مواد شکننده فعالیت می‌کند. این شرکت موفق به بهبود فیلم‌های مقاوم موسوم به C-Bond II Ballistic-Resistant Film System شده است. این بهبود در بخش ایمنی فیلم‌ها بوده که با افزایش خواص مکانیکی شیشه امکان‌پذیر شده است. در این فیلم‌ها از فناوری‌نانو برای افزایش مقاومت ساختاری شیشه استفاده شده و فناوری این روش به‌صورت پتنتی به‌ ثبت رسیده است. در این روش، از فناوری‌نانو به‌منظور بهبود انعطاف‌پذیری و استحکام شیشه استفاده شده به شکلی که روی نقص‌های ساختاری که به‌صورت تصادفی در سطح شیشه پخش است، پیوندهای شیمیایی اعمال می‌شود. دفتر مرکزی شرکت سی‌باند در هوستون تگزاس بوده که به‌صورت ویژه در بخش فناوری‌نانو فعالیت دارد. این شرکت به دنبال افزایش ایمنی شیشه‌ها و فیلم‌های مورد استفاده در پنجره‌ها است.