معرفی برترین رسانه‌ها و فعالان خبری حوزه فناوری نانو در سال ۹۷

معرفی برترین رسانه‌ها و فعالان خبری حوزه فناوری نانو در سال ۹۷

جشنواره نانو و رسانه با حضور فعالان حوزه رسانه و با معرفی برترین رسانه‌ها و فعالان خبری حوزه فناوری نانو در سال ۹۷ برگزار شد. در این جشنواره از برگزیدگان تجلیل شد.

برترین رسانه‌ها و فعالان خبری حوزه فناوری نانو در سال ۹۷، روز چهارشنبه ۱۶ مردادماه ۱۳۹۸ با حضور مسئولان ستاد توسعه فناوری نانو و فعالان رسانه‌ای معرفی شدند.

ستاد ویژه توسعه فناوری نانو هر ساله براساس ارزیابی عملکرد رسانه‌ها اقدام به برگزاری جشنواره «نانو و رسانه» و تجلیل از «رسانه‌های برتر» و «افراد با عملکرد برتر» در ترویج فناوری نانو می‌کند.

دوازدهمین دوره این جشنواره، در ۲ بخش کلی رسانه‌های «عمومی» و رسانه‌های «تخصصی صنعت» برگزار شد. در این مراسم که با حضور دکتر سرکار؛ دبیر ستاد توسعه فناوری نانو، دکتر علی وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی و دکتر احمدوند؛ مدیر کارگروه ترویج ستاد نانو و مدیران و فعالان رسانه‌های کشور برگزار شد، برترین‌های بخش‌های مختلف رسانه‌ای معرفی و از آن‌ها تقدیر شد.

دکتر سعید سرکار؛ دبیر ستاد توسعه فناوری نانو در این مراسم گفت: «فناوری‌نانو درایران به خوبی در حال توسعه بوده و در حال حاضر از نقطه نظر مقالات علمی در رتبه چهارم جهان و از نظر کیفیت مقالات در رتبه پنجم قرار داریم. تمرکز ستاد روی توسعه صنعتی است چرا که ما به دنبال ایجاد کارخانه نیستیم بلکه می‌خواهیم صنعت ایجاد کنیم. کارخانه مرده است اما صنعت پویا است.»

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با تاکید بر اینکه در ستاد ما به دنبال تجاری‌سازی و توسعه فناوری هستیم، یادآور شد: «تاکنون در ۱۵ صنعت رسوخ فناوری صورت گرفته و در حال حاضر ۲۱۷ شرکت نانویی در کشور فعالیت دارند که این شرکت‌ها در مجموع ۶۰۰ محصول ارائه کرده‌اند.»

دکتر سرکار با تاکید بر این که در دنیای امروز فناوری پیشرفته تعیین‌کننده توسعه اقتصادی است، گفت: «ما به دنبال اقتصاد مبتنی بر فناوری‌های هایتک هستیم و مزیت ایران این است که فناوری هایتک را می‌توان با قیمت پایین به‌دست آورد. در حال حاضر در دنیا نمی‌توان با روش‌های سنتی جلو رفت و اتکا بر فناوری‌های پیشرفته ضروری است.»

در پایان نیز دبیر ستاد توسعه فناوری نانو از مقوله صادرات به عنوان اولویت اصلی این ستاد نام برد و عنوان کرد که در سال ۱۴۰۴ هدف‌گذاری صادراتی یک میلیارد دلاری برای محصولات فناوری‌نانو تعیین شده است.

در ادامه برنامه از برترین رسانه‌ها و فعالان خبری حوزه فناوری نانو تجلیل شد. در بخش رسانه‌های برتر سال ۹۷، خبرگزاری دانشجو رتبه اول خبرگزاری‌ها، روزنامه فرهیختگان رتبه اول روزنامه‌ها، شبکه رادیو ایران رتبه اول شبکه‌های رادیویی، شبکه خبر رتبه اول شبکه‌های تلویزیونی، پایگاه اطلاع‌رسانی تازه‌های انرژی ایران رتبه اول رسانه‌های تخصصی را به خود اختصاص دادند.

در بخش افراد با عملکرد برتر نیز سید جواد ایوبی خبرنگار شبکه خبر، مرضیه حسن‌پور خبرنگار خبرگزاری فارس، مریم رضایی خبرنگار خبرگزاری ایسنا، محمد کیایی خبرنگار واحد مرکزی خبر، محمد الماسی خبرنگار شبکه خبر، محیا معصومی خبرنگار خبرگزاری دانشجو، مهشید جعفری خبرنگار خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، سمانه کچویی خبرنگار شبکه هیسپان تی‌وی، مهری موئدی برنامه‌ساز رادیو گفتگو، حمید فروزنده برنامه‌ساز رادیو فرهنگ، نسرین مالک‌پور از پایگاه اینترنتی انرژی امروز، تبسم علیزاد منیر از ماهنامه عصر کیمیاگری و محسن معصومی از پایگاه اینترنتی نفت ما، به عنوان افراد برتر شناخته شدند و از آن‌ها تقدیر به عمل آمد.

در بخش برترین آثار رسانه‌ای در سال گذشته، مریم اویسی از خبرگزاری آنا و میترا سعیدی کیا از خبرگزاری مهر به عنوان رتبه اول و دوم خبرگزاری‌ها، عسل اخویان طهرانی از روزنامه جام جم و زهرا رمضانی از روزنامه فرهیختگان به عنوان رتبه اول و دوم روزنامه‌ها، راضیه حسینعلی از رادیو ایران و آرزو مددی از رادیو تهران رتبه اول و دوم بخش صدا، سیاوش عقدایی از شبکه یک و رضا محمدنیا از شبکه خبر به عنوان رتبه های اول و دوم سیما، یوسف جلالی از پرس تی‌وی به عنوان نفر اول شبکه برون‌مرزی معرفی شدند.