چهارمین همایش ملی و کارگاه‌های تخصصی علوم و فناوری نانو در دانشگاه یزد

آغاز به کار چهارمین همایش ملی علوم و فناوری‌نانو در یزد

چهارمین همایش ملی علوم و فناوری‌نانو در یزد کار خود را آغاز کرد. در این همایش دو روزه، علاقه‌مندان به حوزه فناوری نانو با موضوعات بیش از ۲۰۰ مقاله که مورد پذیرش قرار گرفته، آشنا می‌شوند.

صبح امروز پنج‌شنبه ۳۱ مردادماه ۱۳۹۸، چهارمین همایش ملی و کارگاه‌های تخصصی علوم و فناوری نانو با همکاری انجمن نانوفناوری ایران در دانشگاه یزد آغاز شد.

در این همایش دکتر علی ایران‌منش؛ رییس انجمن نانوفناوری ایران، دکتر سید مهدی رضایت؛ رئیس انجمن علمی نانوفناوری پزشکی ایران، دکتر بابک ژاله؛ استاد دانشگاه بوعلی سینا همدان و تنی چند از اساتید دانشگاه‌های مختلف کشور به همراه نماینده ولی فقیه در دانشگاه یزد حضور داشتند.

دکتر خواجه امینیان، دبیر اجرایی این همایش گفت: «این چهارمین همایش ملی علوم و فناوری‌نانو است. دوره‌های پیشین در دانشگاه‌های تربیت مدرس، خوارزمی و تحصیلات تکمیلی کرمان برگزار شد. در این دوره که به مدت دو روز در دانشگاه یزد برگزار می‌شود، ۲۰۰ مقاله مورد پذیرش قرار گرفته که برخی از آن‌ها به صورت پوستر و برخی نیز به صورت شفایی برای علاقه‌مندان ارائه می‌شود. همچنین در روز دوم این همایش، مسابقه‌ ملی نانوفناوری برگزار می‌شود که به نفرات برگزیده این مسابقه از سوی دانشگاه یزد در روز اختتامیه جوایزی اعطاء خواهد شد. یک دوره یزدگردی نیز برای شرکت‌کنندگان در این همایش درنظر گرفته شده تا با دیدنی‌های شهر یزد آشنا شوند.»

دکتر خواجه‌ امینیان ۴ سخنران کلیدی و ۴ سخنران مدعو را برای این همایش معرفی کرد. وی نانوشیمـی، نانوفیـزیک و فوتونیک، نانومواد، سرامیک و کامپوزیت، نانوزیست فنـاوری، نانوپزشکی، نانومحاسـبات، نانومکانیـک، نانوالکترونیک را از محورهای اصلی این همایش اعلام کرد.

طراحی و ساخت سلول‌های خورشیدی نانوساختاری، ارزیابی کشت سلولی بر داربست‌های مهندسی بافت، سنتز نانوذرات لیپیدی، پلیمری و فلزی، نگارش طرح کسب و کار در فناوری نانو، نگارش و ثبت اختراع، برنامه‌ریزی شغلی و حرفه‌ایی، مقاله‌نویسی و روش‌های پیشرفته حافظه از جمله کارگاه‌های این همایش است.

لازم به ذکر است که چهارمین همایش ملی و کارگاه‌های تخصصی علوم و فناوری نانو با همکاری انجمن نانوفناوری ایران روزهای ۳۱ مرداد و ۱ شهریور ۱۳۹۸ به میزبانی دانشگاه یزد برگزار می‌شود.