بازدید مقام معظم رهبری از دستاوردهای دانشمندان کشور

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح سه شنبه ، به مدت ۳ ساعت از جدیدترین دستاوردهای علمی و فناوری دانشمندان و متخصصان کشورمان در بخشهای مختلف بازدید کردند.


حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح سه شنبه ، به مدت ۳ ساعت از جدیدترین دستاوردهای علمی و فناوری دانشمندان و متخصصان کشورمان در بخشهای مختلف بازدید کردند.
در نمایشگاه فناوری و نوآوریهای برگزیده در حسینیه امام خمینی (ره)، پنجاه و یک طرح دانشمندان و متخصصان کشورمان در بخش‌های فناوری‌نانو، زیست فناوری، میکروالکترونیک، ارتباطات و فناوری اطلاعات، انرژی های نو، سلول‌های بنیادی، هوا – فضا، گیاهان دارویی و طب ایرانی، علوم و فنون هسته‌ای، و مابین رشته‌ای ارائه شده بود.
برخی از این طرح‌ها و نوآوری‌ها برای نخستین بار در کشور انجام شده و دانش برخی از این فناوری‌ها در جهان محدود به یک یا چند کشور خاص است.
طرحها و نوآوری‌های ارائه شده در بخش فناوری‌نانو  شامل ساخت پوست مصنوعی با استفاده از بسترهای نانو، طرح ساخت کبد مصنوعی، مهندسی بافت به روش تک مرحله‌ای، تولید داروهای ضدسرطان با استفاده از فناوری نانو، تولید میکروسکوپ تونلی روبشی، و طراحی و ساخت دستگاه نانوفیلتراسیون برای تصفیه آب بود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان بازدید از این نمایشگاه بر لزوم آسان سازی روند اداری بررسی طرح‌ها و نوآوری‌های علمی تاکید کردند و افزودند : با توجه به استعدادهای فراوان در کشور، معاونت علمی ریاست جمهوری باید به‌گونه ای برنامه ریزی کند که با آسان سازی روند اداری بررسی طرح‌ها ،نحوه‌ی دریافت مساعدت‌ها با سرعت انجام شود.
ایشان همچنین بر لزوم اطلاع رسانی مناسب در خصوص نوآوری‌ها در عرصه علمی و فناوری و جلوگیری از موازی کاری در این عرصه تاکید کردند.
نمایشگاه فناوری و نوآوری‌های برگزیده که تنها بخشی از توانمندی‌های علمی و فناوری دانشمندان ایرانی بود به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.