همایش همگرایی در حوزه فناوری‌نانو

همایش «همگرایی نانو» در روزهای ۲۶ و ۲۷ ماه اکتبر در شهر آلبوکوارکو واقع در ایالت نیومکزیکو برگزار خواهد شد.

نمایندگان شرکت‌های فناوری‌نانوی ایالت اُهایو در همایش «همگرایی نانو» شرکت خواهند کرد. این همایش در روزهای ۲۶ و ۲۷ ماه اکتبر در شهر آلبوکوارکو، واقع در ایالت نیومکزیکو برگزار خواهد شد.

میزبان این همایش، شبکه نانوی نیومکزیکو بوده که با همکاری بنیاد آموزش تجاری‌سازی میکرو و فناوری‌نانو (MANCEF)، آزمایشگاه Bi National Sustainability و کنسرسیوم کشورهای آمریکای ایبرویی آموزش علوم و فناوری (ISTEC)، این همایش را برگزار خواهد کرد.

هدف این همایش، ارتقای همکاری و مشارکت طرف‌های علاقمند جامعه فناوری‌نانوی جنوب غرب، اُهایو، آمریکای لاتین، کشورهای حوزه دریای کارائیب و اروپا برای تسریع تحقیق و توسعه فناوری‌نانو در بخش‌های انرژی، معدن، زیست ‌فناوری، شیمی سبز، الکترونیک و دفاعی است.

مشارکت شرکت‌های اُهایو در این همایش ناشی از همکاری فعلی شبکه‌ی نانوی اُهایو و شبکه‌ی نانوی نیومکزیکو است. شبکه‌ی نانوی نیومکزیکو در سال ۲۰۰۶ با الگوبرداری از مدل اُهایو و با هدف ارتقای کسب‌ و‌کارهای فناوری‌نانو، شبکه‌سازی و فعالیت‌های آموزشی در سراسر ایالت نیومکزیکو ایجاد شده است.

در روز ۲۷ اکتبر، سازمان دهندگان همایش میزبان نشست بین کسب ‌و‌کارها و نهادهای تحقیقاتی خواهند بود تا از این طریق بستر مناسب برای تسریع تشکیل شرکت‌های کوچک و متوسط و تامین مالی خطرپذیر برای شرکت‌های نوپای آمریکای لاتین فراهم شود. هدف از سازماندهی این نشست‌ها، توسعه اقتصاد بین‌المللی و منطقه‌ای است.