تولید صنعتی نانوفیبراکسید آلومینیوم با نام تجاری NAFEN™

شرکت ANF Technology Ltd، محصول جدیدی با نام تجاری NAFEN™ تولید کرده است که می‌تواند درصورت افزوده شدن به پلیمرها خواص آنها را بهبود دهد. NAFEN™نانوفیبر اکسید آلومینیوم است.

شرکت ای ان اف تکنولوژی (ANF Technology Ltd)، اولین تولیدکننده نانوفیبرهای آلومینیومی با گرید عالی با نام تجاری NAFEN™ است که قرار است محصولات خود را به صورت تجاری در مقیاس صنعتی به بازار عرضه ‌کند. این شرکت اعلام کرده که در همایش Advancement of Material and Process Engineering که در لانگ بیچ کالیفرنیا برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد. در این همایش بیش از ۵۰۰۰ نفر از حوزه‌های مختلف مواد پیشرفته شرکت خواهند کرد.
شرکت ای ان اف تکنولوژی قصد دارد اطلاعاتی عملی درباره NAFEN™ که اخیرا توسط موسسه تحقیقات پلیمر فرانهوفر، دانشگاه مسکو و دانشگاه کارولینای جنوبی بدست آورده در این همایش ارائه کند. این موسسه عملکرد NAFEN™ را در شرایط محیطی بسیار سخت مورد آزمایش و تست قرار داده است، روی مواد ویژه‌ای نظیر رزین اپوکسی و کامپوزیت‌های ماتریکس پلیمری متمرکز شده‌اند.

برخی از نتایج عملکرد تست‌های مکانیکی این محصول به قرار ذیل است:
رسانایی گرمایی اپوکسی در ۳۰ W/m*K اندازه‌گیری شد، نتایج نشان داد که این مقدار بالاتر از محدوده استاندارد اپوکسی‌ بدون ماده افزودنی است.
یک درصد از NAFEN™ به این اپوکسی اضافه شد که این کار موجب افزایش قدرت فلکسورال به میزان ۳۰ درصد می‌شود. افزایش قدرت فلکسورال به معنای بهبود مقاومت اصطکاکی و برشی در اپوکسی‌ها و چسب‌ها می‌شود.
در صورت افزودن دو درصد از NAFEN™ پلی وینیل بوتیرال مقاومت کششی بیش از ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت. این پلیمر به وفور در صنایع هوافضا و تولید شیشه‌های شفاف مستحکم استفاده می‌شود. این ماده به صورت یکنواخت در پلیمر متفرق می‌شود که این موضوع اهمیت زیادی دارد، در صورت عدم پخش یکنواخت نقاط ضعفی در سیستم ایجاد می‌شود.
NAFEN™ آلومینای خالص است که می‌توان از آن به عنوان افزودنی در افزایش فاکتورهای بحرانی محصولات نظیر مقاومت حرارتی، تابشی و شیمیایی، مقاومت کشش و چسبندگی استفاده کرد.
آلومینای NAFEN™ که به صورت نانوفیبر است به عنوان عنصر تقویت کننده عمل کرده که برای حل برخی معضلات صنعتی مناسب است. NAFEN™ در صورت وارد شدن به یک محصول می‌توان عمر آن را افزایش داده و هزینه نگهداری محصول را کاهش دهد.
لازم به ذکر است که شرکت ای ان اف تکنولوژی یک شرکت برتانیایی بوده که به تولید نانوساختارهای اکسید آلومینیوم ( آلومینا) با نام تجاری NAFEN™ می‌پردازد. این محصول به صورت نانوفیبر بوده و به شکل پودر توزیع می‌شود.